انتظارفرج

باسلام ازاینکه به وبلاگ خودسرزدین متشکرم ازشما خواهشمندم که نظرات خودتون رومنعکس کنید

انتظارفرج

باسلام ازاینکه به وبلاگ خودسرزدین متشکرم ازشما خواهشمندم که نظرات خودتون رومنعکس کنید

وصیت امام علی (ع ) به حسن و حسین

وصیت  امام علی  (ع ) به حسن و حسین وصیتى از آن حضرت (ع ) به حسن و حسین علیهما السلام هنگامى که ابن ملجم (لعنه الله ) او راضربت زد: نامه 47 نهج البلاغه
شما را به ترس از خدا وصیت مى کنم و وصیت مى کنم که در طلب دنیا مباشید، هر چند، دنیا شما را طلب کند، بر هر چه دنیایى است و آن را به دست نمى آورید یا از دست مى دهید، اندوه مخورید. سخن حق بگویید و براى پاداش آخرت کار کنید.
ظالم را دشمن و مظلوم را یاور باشید.
شما دو تن و همه فرزندان و خاندانم را و هر کس را که این نوشته به او مى رسد، به ترس از خدا و انتظام کارها و آشتى با یکدیگر سفارش ‍ مى کنم . که از رسول خدا (صلى الله علیه و آله ) شنیدم که مى گفت آشتى با یکدیگر برتر است از یک سال نماز و روزه .
خدا را، خدا را، درباره یتیمان . مباد آنها را روزى سیر نگه دارید و دیگر روز گرسنه و مباد که در نزد شما تباه شوند.
خدا را، خدا را، درباره همسایگان ، همسایگان ، سفارش شده پیامبرتان (صلى الله علیه و آله ) هستند. رسول الله (صلى الله علیه و آله ) همواره درباره آنان سفارش مى کرد، به گونه اى که گمان بردیم که برایشان میراث معین خواهد کرد.
خدا را، خدا را، درباره قرآن ، مباد که دیگران در عمل کردن به آن بر شما پیشى گیرند.
خدا را، خدا را، درباره نماز، که نماز ستون دین شماست . خدا را، خدا را، درباره خانه پروردگارتان . مباد تا هستید آن را خالى بگذارید که اگر زیارت خانه خدا ترک شود، شما را در عذاب مهلت ندهند.
خدا را، خدا را، درباره جهاد به مال و جان و زبان خود در راه خدا، بر شما باد پیوند با یکدیگر و بخشش به یکدیگر و زنهار از پشت کردن به یکدیگر و بریدن از یکدیگر. امر به معروف و نهى از منکر را فرو مگذارید، که بدترین کسانتان بر شما سرورى یابند و از آن پس ، هر چه دعا کنید به اجابت نرسد.
سپس فرمود: اى فرزندان عبدالمطلب ، نبینم که در خون مسلمانان فرو رفته باشید و بانگ برآورید که ، امیرالمؤ منین کشته شد. بدانید که نباید به قصاص خون من جز قاتلم کشته شود. بنگرید اگر من از این ضربت که او زده است کشته شوم شما نیز یک ضربت بر او زنید. اعضایش را مبرید، که من از رسول الله (صلى الله علیه و آله ) شنیدم که فرمود: بپرهیزید از مثله کردن حتى اگر سگ گیرنده باشد.


پیامبر اسلام صلی الله علیه:انا وعلی ابوا هذه الامه(من وعلی علیه السلام پدران این امت هستیم) شهادت پدر مسلمین وشیعیان جهان تسلیت باد

بیا قدر «قدر» را بدانیم..

شب قدر فرصتی مغتنم و ارزشمند در ماه مبارک رمضان است که ارزش و منزلت آن از هزار ماه بیشتر بوده و انسانهای خداجوی با شناخت دقیق و توکل و توسل به خالق یکتا، برای استفاده هرچه بهتر و بیشتر از این ماه تلاش می‌کنند.

شب قدر از هزار ماه بهتر است و خوب می دانیم که باید از این فرصت ارزشمندی که از سوی خداوند متعال در اختیارمان قرار گرفته بهترین و بیشترین استفاده را بکنیم .

شب قدر شبی است که قرآن به یکباره بر پیامبر اسلام(ص) نازل شد، این شب همچنین زمان تعیین سرنوشت یکساله نیز هست و باید با هوشیاری تمام برای کسب خیرات و برکات معنوی از آن بهره مند شویم .

پس لازم و سزاوار است کسی که دین و نص روشن قرآن و روایات پیامبر(ص) و آل معصوم (ع) را قبول دارد، تمام سعی خود را جهت آمادگی برای اعمال این شب به کار گیرد.

بنابراین لازم است قبل از اینکه بخاطر کوتاهی و از بین رفتن فرصتها خود را ملامت و سرزنش کنیم از موقعیتی که ایجاد شده و زمانی که داریم برای جلب رضایت خداوند و کسب برکات معنوی به منظور تعیین سرنوشتی نیکو نهایت تلاش را داشته باشیم .

در این شب باید بهترینها را از خالق خود خواسته،‌ با قلبی آرام و خلوص نیست، به ذکر و توسل بپردازیم تا نهایت بهره را ببریم و حتی ثانیه ای از آن را بیهوده از دست ندهیم .

احیا و شب زنده داری، قرائت قرآن، قرائت دعای جوشن کبیر، غسل و نماز از جمله آداب عنوان شده برای این شب مبارک و پرخیر و برکت هستند که شایسته است با عنایت به این اعمال و ارزشی که این شب دارد، بهترین و بیشترین فیض را ببریم چنانچه شب قدر را باید قدر دانست .

در این شبها که ارتباط بنده با خالق خود به نهایت رسیده و بی اندازه به خدا نزدیک می شویم و بهترینها را طلب می کنیم، توبه و استغفار نیز از اعمال دیگر است که باید به آن اهتمام ورزید. موضوعی که دغدغه مؤمنان خداجوی بوده و مترصد فرصتی مغتنم هستند تا به این عمل پرداخته و زمان را از دست ندهند چون تا یکسال دیگر، این فرصت وجود نخواهد داشت .

مظلوم‌تر ز فاطمه(س) هستی تو یا علی(ع)

امشب انسانیت نیز به سوگ نشسته است و کائنات همگى سر در گریبان خویش فرو برده‌اند و ماتم زده و سوگوار به عزادارى مشغولند امشب موجودات خواب ندارند چرا که یتیمان نیز در مرگ پدر،چشم برهم نمى‌نهند که دیدگانشان گریان است و اشکبار. آرى امشب همه یتیمند، همه ، که دیگر پدر در کنارشان نیست و یتیمى را مستمندان و بیوه زنان و کودکان خوب احساس می‌کنند. امشب دیگر در کلبه هاى خاموش و مطرود کوفه ، سوسوى نورى به چشم نمى خورد.

 بیست و یکم رمضان، مولى الموحدین، یعسوب الدین حضرت على ابن ابى طالب علیه السلام پس از ضربت خوردن در سحرگاه 19 رمضان به شهادت رسید وتمام انسان‌های آزاده در داغ این غم بزرگ به عزا نشست.

حضرت علی(ع) آن امام برحق و اسوه عدالت وایمان، پس از ضربت خوردن در سحرگاه 19 رمضان تا اواخر شب 21 رمضان در خانه بسترى بود و در این مدت علاوه بر خانواده آن حضرت بعضى از اصحابش ‏نیز جهت عیادت به حضور وى مشرف می‌شدند و در آخرین ساعات زندگى از کلمات گهربارش بهره‏مند می‌گشتند از جمله پندهاى حکیمانه امام این بود که فرمود: من دیروز مصاحب شما بودم و امروز وضع و حال من مورد عبرت شما است و فردا از شما مفارقت می‌کنم. مقدارى شیر براى على علیه‌السلام حاضر نمودند کمى میل کردند و فرمودند "به زندانى خود نیز از این شیر بدهید و او را اذیت و شکنجه نکنید اگر من زنده ماندم خود، دانم و او و اگر درگذشتم فقط یک ضربت به او بزنید زیرا او یک ضربت بیشتر به من نزده است" و رو به فرزندش حسن علیه‌السلام نمود و فرمود:"پسر جانم پس از من تو ولى امرى و صاحب خون من هستى اگر او را ببخشى خود دانى و اگر به قتل رسانى در برابر یک ضربتى که به من زده است یک ضربت به او بزن".

علی جان؛ با آنکه امید همه هستی تو علی(ع)، بر عرش خدا قائمه هستی تو علی(ع)، آنقدر غریبی که خدا می داند، مظلوم‌تر از فاطمه(س) هستی تو علی(ع).

آری! امشب دیگر در کوچه‌هاى تاریک و دور افتاده شهر، صداى پایى به گوش نمی‌رسد، دیگر او نمی‌آید، امشب چشمان بى‌رمق اطفال بى پناه تا سپیده دمان ، بر آستانه در به انتظار مى ماند. امشب سفره هاى تهى مانده از غذا، در گوشه‌هاى شهر به انتظار نشسته اند و آن کودک یتیم در کنار مادر، به امید از راه رسیدن او لحظه شمارى میکند.

آرى ! امشب على نمی‌آید، که او امشب میهمان پیامبر است و در کنار همسر، اما بى حسن، بى حسین که اینان نیز یتیم ماندند.

اى على ، اى على ، اى پدر، اى یار بى پناهان، امشب دیگر نخلستان‌هاى کوفه تو را در کنار خویش نمى بینند، امشب زمین از قعر وجود، از ژرفاى چاه، فریادش، ناله‌اش بر آسمان بلند است، چرا که دیگر همناله‌اش "على" را نمى بیند.

اى على ، بگو که امشب چه کسى مشک بیوه زنان شهر را بدوش ‍ خواهد کشید، بگو که امشب آن کودک بى پدر، آن دخترک یتیم ، چه کسى را در کنار خویش احساس می‌کند، آن بیوه زن دردمند شهر، در اوج سکوت و بى یاورى ، به چه کسى پناه آورد؟

على جان؛ بگو که دیگر محراب مسجد کوفه، جایگاه چه کسى جز تو باشد و بر سجده گاه تو، چه کسى جز تو سر بر سجده گذارد؟ آرى محرابت نیز یتیم شد و سجده گاهت نیز. و راستى، اى کاش على نرفته بود، اى کاش سیاهى و ظلمت شب ، مانده بود و ای کاش تیغ سپیده نوزدهم، پرده سیاه شب را ندریده بود، اى کاش على آنروز اذان نگفته بود، اى کاش على در آن سحرگاه خوابیدگان مسجد را بیدار نکرده بود، میخواهم بگویم، بلکه فریاد بزنم که اى کاش على به نماز نایستاده بود!

اما چه مى توان کرد و چه می‌شود گفت؟ او، على است، فرزند ابوطالب، داماد پیامبر، پدر حسن وحسین، همسر فاطمه و عاشق الله است و شیفته شهادت، دلبسته پیوسته معبود و سر گشته دوست که بگاه شهادت و در هنگامه راز و نیاز با او، با آوائى برخاسته از دل ، با بانگى به رسائى رسا بودن ، با فریادى مایه گرفته از ژرفناى وجود، صدا برداشت که « فزت و رب الکعبه ».

و اما اینک؛ اى على ، در شامگاهى غم انگیز، با حالتى غمگنانه، و با چشمانى غمبار و با دلهائى غمزده و در غم از دست دادنت به سوگ نشسته‌ایم، بدان که عشق تو با هستیمان عجین گشته است و نام تو در ذره ذره وجودمان حک شده است و اینک ما با عشقى اینچنین و حالتى اندوهگین، شهادت جانگدازت را به فرزند بزرگوارت امام مهدى (عج) تسلیت می‌گوییم و از پیشگاه احدیت طلوع فجر و ظهورش را مسئلت داریم.

کم نمکدان تو را هر که نمک خورد، شکست ؟

باز با زخم سرت کعبه ترک خورد، شکست؟

این چه داغیست که جان همه را سوزانده

در دل قبر، دل فاطمه را سوزانده

اس ام اس شب قدر


این دست های خالی و ساده دخیلتان ، ما را فقط به رسم رفاقت دعا کنید . . .

.

.

.

می کشی آه و در چشم هایت / می رمند آهوان دسته دسته

در گلویت ترک می خورد بغض / التماس دعا! دل شکسته . . .

.

.

.

ز مردم دل بکن یاد خدا کن / خدا را وقت تنهایی صدا کن

در آن حالت که اشکت می چکد گرم /  غنیمت دان و ما را هم دعا کن . . .

.

.

.

.

.

.

در این روزها و شبهای مقدس نیم نگاهی را محتاجم

که دوستی به پهنای قلب مهربانش به سوی کلبه ی ویرانه ی دل من بیندازد

پس ای مهربان التماس دعا

.

.

.

شادی عیدانه تان افزایشی ، و التماس دعا سفارشی !

.

.

.

آن لحظه که قلبت به خدا نزدیک است / آن لحظه که دیده ات ز اشک خیس است

یاد آر که محتاج دعایت هستم . . .

.

.

.

فرشته ها برای آزادی انسانها از دستان شیطان و بخشش معاصی وبردن آنها به ملکوت

مسابقه داده و منتظر ندای بنده های خدا هستند. اللهم لبیک

مرا دعا کنید . . .

.

.

.

درد مندیم اى خدا درمان نما / درد بى درما نما ن درمان نما

هر که ارد دست حاجت نزد تو / با ر الهى درد او درمان نما

التماس دعا

.

.

.

شب عفو است و محتاج دعایم ، زعمق دل دعایی کن برایم

اگر امشب به معشوقت رسیدی ، خدا را در میان اشک دیدی

کمی هم نزد او یادی زما کن ، کمی هم جای ما او را صدا کن

بگو یارب فلانی رو سیاه است ، دو دستش خالی و غرق گناه است . . .

.

.

.

درسکوتی که دلت دست دعا باز نمود ، یاد ما باش که محتاج دعائیم هنوز . . .

.

.

.

چو بشکفد ز لبت غنچه پاک دعا

تو را به فاطمه (س) سوگند التماس دعا . . .

.

.

.

انیس قلب خود تنها خدا کن / خدا را در دل شبها صدا کن

ز خوف حق چو اشکی را چکاندی / به حال این رفیقت هم دعا کن . . .

.

.

.

ما را به دعا کاش فراموش نسازند

رندان سحرخیز که صاحب نفسانند . . .

.

.

.

در این ایام که از رحمت و برکت انباشته است؛

در این روزها که فرشته ها راحت میان ما قدم می زنند

و در این شب ها که از انوار خدا سپیدی گرفته اند

ما را از نسیم دعا فراموش نکنید . . .

.

.

.

امشب که بلرزید دل و بغض و صدایت / آرام روان گشت دلت سوی خدایت

رفتى به در خانه آن قاضى حاجات / یاد آر مرا ملتمس لطف و دعایت . . .

 

.

.

.

امشب رحمت دوست جاریست، مانند رود، نه! مانند باران، اگر دلتان لرزید، بغضتان ترکید،

کسی اینجا محتاج دعاست، اگر یادتان بود باران گرفت دعایی به حال من بیابان کنید.

.

.

.

امشب تمام آینه ها را صدا کنید  / گاه اجابت است رو به سوی خداکنید

ای دوستان آبرودار در نزد حق / درنیمه شب قدرمرا هم دعا کنید . . .

.

.

.

چه دعایی کنمت بهتر از این :

خنده ات از ته دل

گریه ات از سر شوق

و دلت کلبه ای از مهر و صفا

قلب تو جلوه ای عشق و ارادت به خدا

.

.

.

تقدیری سراسر خیر ، برکت ، خرسندی ، سلامت ، خوشبختی و سعادت دنیا و آخرت

توشه شب قدرتان باد . . .

التماس دعا

.

.

.

نهج البلاغه: آرام باش، توکل کن، تفکر کن، سپس آستینها را بالا بزن، آنگاه

دستان خداوند را می بینی که زودتر از تو دست به کار شده است . . .

.

.

.

تو که آهسته میخوانی قنوت گریه هایت را

میان ربنای سبز دستانت دعایم کن . . .

.

.

.

مرا بسپار در یادت

به وقت ریزش باران ، نگاهت گر به آن بالاست

و در وقت دعا قلبت مثال بید میلرزد ،

دعایم کن که من محتاج محتاجم . . .

.

.

.

از خدا میخواهم آنچه را که شایسته توست به تو هدیه بدهد

نه آنچه را که آرزو داری ، زیرا گاهی آرزوهای تو کوچک است و شایستگی تو بسیار . . .

.

.

.

دعا میکنم غرق باران شوی / چو بوی خوش یاس و ریحان شوی

دعا میکنم در زمستان عشق / بهاری ترین فصل ایمان شوی . . .

.

.

.

اگر یادتان بود و باران گرفت دعایی به حال بیابان کنید . . .

.

.

.

دعا کن دلم بوی باران بگیرد / و این درد جانسوز درمان بگیرد

دعا کن دلم رنگ آیینه گردد / و تنهایی از عشق پایان بگیرد . . .
امیدواریم عبادت های شما عزیزان روزه دار ، در این مدت که از ماه مبارک رمضان می گذرد، مورد قبول خدای متعال واقع شده باشد.
به شب های عزیز قدر نزدیک شده ایم.از همه شما عزیزان ، التماس دعا داریم.در مناجات های خود تیم میهن دانلود را از یاد نبرید
پیامک ها( اس ام اس ) جدید مخصوص شب قدر ،را برای شما عزیزان آماده کرده ایم.نمونه ای از این پیامک ها به صورت زیر می باشند

شب قدر، فصل نزول انوار رحمانی بر بوستان جانهای روحانی است.
***
شب قدر، آبستن سپیده فلاح و رستگاری انسانهای دل سپرده به مهر مهربانترین مهربانان است.
***
شب قدر، شب حضور روح و ملایک در محضر امام زمان (عج) است.
***
شب قدر، شبی است که در عرصه آن انسان، ره صد ساله را یک شبه طی می کند.
***
شب قدر، حاوی نهر نوری است که در زلال پر برکت آن جان مؤمنان از گناه تطهیر می شود.
***
شب قدر، طلایه دار فلاح و رستگاری عارفان عاشق و عاشقان بیدل در بین شبهای سال است.
***
شب قدر، آوای ایمان را در گوش جان مؤمنان به غیب نجوا می کند.

با اعمال سرنوشت ساز و آخرت ساز شبهای پرخیر و برکت قدر آشنا شوید؟

اعمال شب‌های قدر

.

شب قدر همان شبی است که در تمام سال شبی به خوبی و فضیلت آن نمی‌رسد و عمل در آن بهتر است از عمل در هزار ماه و در آن شب تقدیر امور سال رقم می‌خورد و ملائکه و روح که اعظم ملائکه است در آن شب به اذن پروردگار به زمین نازل می‌شوند و به خدمت امام زمان علیه‌السلام مشرف می‌شوند و آنچه برای هر کس مقدر شده است بر امام علیه السلام عرض می‌کنند.
اعمال شب قدر بر دو نوع است: یکی آن که در هر سه شب انجام می‌شود و دیگر آن که مخصوص هر شبی است.

آشنایی با اعمال این شبهای عزیز در ادامه مطلب…

اعمالی که در هر سه شب مشترک است:

۱- غسل. (مقارن غروب آفتاب، که بهتر است نماز عشاء را با غسل خواند.)
۲- دو رکعت نماز وارد شده است که در هر رکعت بعد از حمد، هفت مرتبه توحید بخواند و بعد از فراغ هفتاد مرتبه اَستَغفُرِاللهَ وَ اَتوبُ اِلَیهِ و در روایتی است که از جای خود برنخیزد تا حق تعالی او و پدر و مادرش را بیامرزد.
۳- قرآن مجید را بگشاید و بگذارد در مقابل خود و بگوید: اَللّهُمَّ اِنّی اَسئَلُِکَ بِکِتابِکَ المُنزَلِ وَ ما فیهِا سمُکَ الاَکبَرُ و اَسماؤُکَ الحُسنی وَ یُخافُ وَ یُرجی اَن تَجعَلَنی مِن عُتَقائِکَ مِنَ النّار. پس هر حاجت که دارد بخواهد.
۴- مصحف شریف را بگیرد و بر سر بگذارد و بگوید:
اَللّهمَّ بِحَقِّ هذاالقُرآنِ وَ بِحَقِّ مَن اَرسَلتَه بِه وَ بِحَقِ کُلِّ مومنٍ مَدَحتَه ُ فیهِ وَ بِحَقِّکَ عَلَیهِم فلا اَحَدَ اَعرَفُبِ بِحَقِّکَ مِنکَ.
و در ادامه بگوید :
ده مرتبه بگوید: بکَ یا الله
ده مرتبه: بمُحَمَّدٍ
ده مرتبه: بعلیٍّ
ده مرتبه: بفاطِمَةَ
ده مرتبه: بالحَسَنِ
ده مرتبه: بالحُسَین ِ
ده مرتبه: بعلیّ بنِ الحُسین
ده مرتبه: بمُحَمَّدِ بنِ عَلِیٍّ
ده مرتبه: بجَعفَر بنِ مُحَمَّدٍ
ده مرتبه: بموُسی بنِ جَعفَر ٍ
ده مرتبه: بعلیِّ بنِ عَلیٍّ
ده مرتبه: بعَلِیِّ بنِ مُحَمَّدٍ
ده مرتبه: بالحَسَنِ بنِ عَلِیٍّ
ده مرتبه: بالحُجَّةِ.
پس از این عمل هر حاجتی که داری طلب کن.
۵- زیارت امام حسین علیه السلام است؛ که در روایت آمده است که چون شب قدر می‌شود منادی از آسمان هفتم ندا می‌کند که حق تعالی آمرزید هر کسی را که به زیارت قبر امام حسین علیه السلام آمده است.
۶- احیا داشتن این شب‌ها. در روایت آمده هر کس احیا کند شب قدر را گناهان او آمرزیده شود هر چند به عدد ستارگان آسمان و سنگینی کوه‌ها و وزن دریاها باشد.
۷- صد رکعت نماز بخواند که فضیلت بسیار دارد، و افضل آنست که در هر رکعت بعد از حمد ده مرتبه توحید بخواند.

 

8- این دعا خوانده شود: اَللّهُمَّ اِنّی اَمسَیتُ لَکَ عَبدًا داخِرًا لا اَملِکُ لِنَفسی وَ اَعتَرِفُ…
اعمال خاصه شب نوزدهم
۱- صد مرتبه “اَستَغفُرِاللهَ رَبی وَ اَتوبُ اِلَیه”. 

2- صد مرتبه ” اَللّهُمَّ العَن قَتَلَةَ اَمیرَالمومنینَ”.

۳- دعای “یا ذَالَّذی کانَ…” خوانده شود .

۴- دعای ” اَللّهَمَّ اجعَل فیما تَقضی وَ…” خوانده شود.

اعمال خاصه شب بیست و یکم
فضیلتش زیادتر از شب نوزدهم است، و باید اعمال آن شب را از غسل و احیاء و زیارت و نماز، هفت قل هو الله و قرآن بر سر گرفتن و صد رکعت نماز و دعای جوشن کبیر و غیره در این شب به عمل آورد، در روایات تاکید شده در غسل و احیاء و جدّ و جهد در عبادت در این شب و شب بیست و سوم.
اعمال خاصه شب بیست و سوم
در هَدِیّة الزّائر ذکر شده از دو شب قدر سابق افضل است و از احادیث بسیار مُستَفاد مى شود که شب قدر همین است و این شب جهنى است و در این شب جمیع امور بر وفق حکمت مقدّر مى گردد و از براى این شب غیر از اعمالى که با دو شب سابق شریک است چند عمل دیگر است: 
اوّل: خواندن سوره عنکبوت و رُوم که حضرت صادق علیه السلام قَسم یاد فرموده که خواننده این دو سوره دراین شب از اهل بهشت است
دوّم :خواندن حَّم دُخان
سوّم:خواندن سوره قَدر هزار مرتبه
چهارم: آنکه تکرار کند در این شب بلکه در تمام اوقات این دعا را اَللّهُمَّ کُنْ لِوَلِیِّکَ ((الخ )) و ذکر آن در ضمن ادعیه شبهاى دهه آخر بعد از دعاى شب بیست و سوّم می آید.
پنجم بخواند:
اَللّهُمَّ امْدُدْ لى فى عُمْرى وَاَوْسِعْ لى فى رِزْقى
خدایا دراز کن عمرم را و فراخ کن روزیم را
وَاَصِحَّ لى جِسْمى وَبَلِّغْنى اَمَلى وَاِنْ کُنْتُ مِنَ الاْشْقِیاَّءِ فَاْمحُنى
و سالم گردان تنم را و برسانم به آرزویم و اگر در زمره بدبختان هستم تو نامم را از
مِنَ الاْشْقِیاَّءِ وَاْکتُبْنى مِنَ السُّعَداَّءِ فَاِنَّکَ قُلْتَ فى کِتابِکَ الْمُنْزَلِ
سلک آنان پاک کن و در زمره سعادتمندانم ثبت کن زیرا تو خودت در کتابى که
عَلى نَبِیِّکَ الْمُرْسَلِ صَلَواتُکَ عَلَیْهِ وَ الِهِ یَمْحُو اللّهُ ما یَشاَّءُ وَیُثْبِتُ
بر پیامبر مرسلت صلى الله علیه و آله نازل فرمودى چنین گفتى : ((خدا هر چه خواهد محو مى کند و ثبت مى کند
وَعِنْدَهُ اُمُّ الْکِتابِ
و نزد او است اصل کتاب ))
ششم بخواند:
اَللّهُمَّ اجْعَلْ فیما تَقْضى وَفیما تُقَدِّرُ مِنَ الاْمْرِ الْمَحْتُومِ وَفیما تَفْرُقُ مِنَ الاْمْرِ الْحَکیمِ
خدایا قرار ده در آنچه حکم کرده و مقدر فرموده اى از فرمان حتمى خود و در آنچه جدا کنى از دستور حکیمانه ات
فى لَیْلَةِ الْقَدْرِ مِنَ الْقَضاَّءِ الَّذى لا یُرَدُّ وَلا یُبَدَّلُ اَنْ تَکْتُبَنى مِنْ حُجّاجِ
در شب قدر از آن حکمى که بازگشت ندارد و تغییر پذیر نیست که بنویسى مرا از حاجیان
بَیْتِکَ الْحَرامِ فى عامى هذَا الْمَبْرُورِ حَجُّهُمُ الْمَشْکُورِ سَعْیُهُمُ
خانه محترم کعبه ات در همین امسال آنانکه حجشان مقبول و سعیشان
الْمَغْفُورِ ذُنُوبُهُمُ الْمُکَفَّرِ عَنْهُمْ سَیِّئاتُهُمْ وَاجْعَلْ فیما تَقْضى
مورد تقدیر و گناهانشان آمرزیده و اعمال بدشان بخشوده شده و مقرر فرما در آنچه
وَتُقَدِّرُ اَنْ تُطیلَ عُمْرى وَتُوَسِّعَ لى فى رِزْقى
حکم کرده و مقدر فرموده اى که عمرم را طولانى کنى و در روزیم وسعت دهى
هفتم: بخواند این دعا راکه در اقبال است:
یا باطِناً فى ظُهُورِهِ وَیا ظاهِراً فى بُطُونِهِ وَیا باطِناً لَیْسَ
اى که نهان است در عین آشکاریش و اى که آشکار است در عین نهانیش و اى نهانى که در
یَخْفى وَیا ظاهِراً لَیْسَ یُرى یا مَوْصُوفاً لا یَبْلُغُ بِکَیْنُونَتِهِ
خفا نیستى و اى آشکارى که دیده نشوى اى که توصیفت کنند ولى هیچ وصفى به کنه ذات تو نرسد
مَوْصُوفٌ وَلا حَدُّ مَحْدُودٌ وَیا غاَّئِباً غَیْرَ مَفْقُودٍ وَیا شاهِداً غَیْرَ
و هیچ حدى محدودت نکند و اى که پیدائى ولى گم نشده اى و اى که حاضرى ولى مشهود
مَشْهُودٍ یُطْلَبُ فَیُصابُ وَلَمْ یَخْلُ مِنْهُ السَّمواتُ وَالاْرْضُ
نشوى تو را طلب کنند و به مقصود نائل گردند، از تو خالى نیست آسمانها و زمین
وَمابَیْنَهُما طَرْفَةَ عَیْنٍ لا یُدْرَکُ بِکَیْفٍ وَلا یُؤَیَّنُ بِاَیْنٍ وَلا بِحَیْثٍ
و مابین آندو یک چشم برهم زدن ، به چگونگى در نیائى و به جائى و سوئى اندر نشوى
اَنْتَ نُورُ النُّورِ وَرَبُّ الاْرْبابِ اَحَطْتَ بِجَمیعِ الاُْمُورِ سُبْحانَ مَنْ
توئى روشنى نور و پروردگار همه پروردگاران به تمام امور احاطه دارى منزه خدائى که
لَیْسَ کَمِثْلِهِ شَىْءٌ وَهُوَ السَّمیعُ الْبَصیرُ سُبْحانَ مَنْ هُوَ هکَذا وَلا
نیست مانندش چیزى و او است شنواى بینا منزه است آنکه او چنین است و جز او دیگرى
هکَذا غَیْرُهُ
چنین نخواهد بود
پس دعا مى کنى بدانچه بخواهى.
هشتم: آنکه غیر از غسل اوّل شب غسلى نیز در آخر شب کند .
و بدانکه از براى غسل و احیاء این شب و زیارت امام حسین علیه السلام و صد رکعت نماز فضیلت بسیار و تاءکید شده شیخ در تهذیب روایت کرده از ابوبصیر از حضرت صادق علیه السلام که فرمود در شبى که امید مى رود شب قَدر باشد صد رکعت نماز کن بخوان در هر رکعت قُلْ هُوَاللّهُ اَحَدٌ را ده مرتبه گفتم فدایت شوم اگر قوّت نداشته باشم ایستاده بجا آورم فرمود نشسته بجا آور گفتم اگر قوّت نداشته باشم نشسته بجا آورم فرمود بجا آور به همان حالى که به قفا خفته اى در فراش خود
و از دعائم الاسلام روایتست که حضرت رسول صَلَّى اللَّهِ عَلِیهِ وَاله در دهه آخر ماه رمضان رختخواب خود را جمع مى کرد و کمر خود را محکم مى بست براى عبادت و در شب بیست و سیّم اهل خود را بیدار مى کرد و آنها را که خواب رُبُوده بود آب بصورتشان مى پاچید و حضرت فاطمه صلوات الله علیها نمى گذاشت در این شب احدى از اهلش بخوابد و علاج مى فرمود خواب آنها را به کمى طعام و مهیّا مى کرد آنها را براى احیاء آن شب از روز یعنى امر مى فرمود که روز را خواب و استراحت کنند که شب خوابشان نبرد و احیا بدارندومى فرمود محروم کسى است که ازخیر امشب محروم بماند
و روایت شده که حضرت صادق علیه السلام سخت مریض شده بود چون شب بیست و سیّم ماه رمضان شد موالى خود را امر فرمود که حرکتش دادند به مسجد بردند و آن شب را در مسجد بود تا به صبح علامه مجلسى (ره ) فرموده که هر مقدار قرآن که ممکن باشد در این شب بخواند و دعاهاى صحیفه کامله را بخواند خصوصاً دعاى مکارم الاخلاق و دعاى توبه و روزهاى این شبها را نیز باید حرمت داشت و به عبادت و تلاوت و دعا به سَر آورد زیرا که در احادیث معتبره وارد شده است که روز قدر در فضیلت مثل شب قدر است.
زندگی بافتن یک قالی است  

نه همان نقش و نگاری که خودت می خواهی

نقشه را اوست که تعیین کرده است

تو در این بین فقط میبافی

نقشه را خوب ببین !!!

نکند آخر کار، قالی زندگیت را نخرند


ما را در این شبهای عزیز و پر خیر و برکت از دعای خویش بهره مند سازید
التماس دعا