انتظارفرج

باسلام ازاینکه به وبلاگ خودسرزدین متشکرم ازشما خواهشمندم که نظرات خودتون رومنعکس کنید

انتظارفرج

باسلام ازاینکه به وبلاگ خودسرزدین متشکرم ازشما خواهشمندم که نظرات خودتون رومنعکس کنید

بیا قدر «قدر» را بدانیم..

شب قدر فرصتی مغتنم و ارزشمند در ماه مبارک رمضان است که ارزش و منزلت آن از هزار ماه بیشتر بوده و انسانهای خداجوی با شناخت دقیق و توکل و توسل به خالق یکتا، برای استفاده هرچه بهتر و بیشتر از این ماه تلاش می‌کنند.

شب قدر از هزار ماه بهتر است و خوب می دانیم که باید از این فرصت ارزشمندی که از سوی خداوند متعال در اختیارمان قرار گرفته بهترین و بیشترین استفاده را بکنیم .

شب قدر شبی است که قرآن به یکباره بر پیامبر اسلام(ص) نازل شد، این شب همچنین زمان تعیین سرنوشت یکساله نیز هست و باید با هوشیاری تمام برای کسب خیرات و برکات معنوی از آن بهره مند شویم .

پس لازم و سزاوار است کسی که دین و نص روشن قرآن و روایات پیامبر(ص) و آل معصوم (ع) را قبول دارد، تمام سعی خود را جهت آمادگی برای اعمال این شب به کار گیرد.

بنابراین لازم است قبل از اینکه بخاطر کوتاهی و از بین رفتن فرصتها خود را ملامت و سرزنش کنیم از موقعیتی که ایجاد شده و زمانی که داریم برای جلب رضایت خداوند و کسب برکات معنوی به منظور تعیین سرنوشتی نیکو نهایت تلاش را داشته باشیم .

در این شب باید بهترینها را از خالق خود خواسته،‌ با قلبی آرام و خلوص نیست، به ذکر و توسل بپردازیم تا نهایت بهره را ببریم و حتی ثانیه ای از آن را بیهوده از دست ندهیم .

احیا و شب زنده داری، قرائت قرآن، قرائت دعای جوشن کبیر، غسل و نماز از جمله آداب عنوان شده برای این شب مبارک و پرخیر و برکت هستند که شایسته است با عنایت به این اعمال و ارزشی که این شب دارد، بهترین و بیشترین فیض را ببریم چنانچه شب قدر را باید قدر دانست .

در این شبها که ارتباط بنده با خالق خود به نهایت رسیده و بی اندازه به خدا نزدیک می شویم و بهترینها را طلب می کنیم، توبه و استغفار نیز از اعمال دیگر است که باید به آن اهتمام ورزید. موضوعی که دغدغه مؤمنان خداجوی بوده و مترصد فرصتی مغتنم هستند تا به این عمل پرداخته و زمان را از دست ندهند چون تا یکسال دیگر، این فرصت وجود نخواهد داشت .

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد