انتظارفرج

باسلام ازاینکه به وبلاگ خودسرزدین متشکرم ازشما خواهشمندم که نظرات خودتون رومنعکس کنید

انتظارفرج

باسلام ازاینکه به وبلاگ خودسرزدین متشکرم ازشما خواهشمندم که نظرات خودتون رومنعکس کنید

مردی که ثواب زیارتش معادل هزار حج مقبول است

برابر روایات فراوانی که از ائمه هدی علیهم السلام وارد شده است برای زیارت قبور ائمه خداوند ثوابهای بسیاری مقرر فرموده است.

در این میان ،زیارت قبور برخی از امامان همچون امام حسین علیه السلام و امام رضا علیه السلام از فضایل بیشماری برخوردار است.
در روایت زیر که از خود امام علی ابن موسی الرضا علیه السلام نقل شده آمده است:
از على بن حسین بن على بن فضال از پدرش از حضرت ابى الحسن على بن موسى الرضا (ع) مروى است که فرمود:

 همانا در خراسان بقعه‏اى است که زمانى محل آمد و شد ملائکه شود و پیوسته فوجى از ملائکه از آسمان در آن موضع فرود آیند و فوجى به آسمان بالا روند تا اینکه صور دمیده شود
به آن جناب عرض کردند: یا ابن رسول اللَّه این بقعه کدام است؟
فرمود: آن بقعه در زمین طوس است و بخدا سوگند یاد میکنم که آن بقعه باغى است از باغهاى بهشت هر کس مرا در آن بقعه زیارت کند مثل کسى خواهد بود که رسول خدا (ص) را زیارت کرده باشد
و حقتعالى ثواب هزار حج خالص که هیچ شائبه در آن نباشد و هزار عمره مقبوله برایش بنویسد و من و پدران من در روز قیامت شفیعان او باشیم
عیون أخبار الرضا علیه السلام / ترجمه آقا نجفى، ج‏2، ص: 506

 

اس ام اس ویژه ولادت امام رضا (ع)

تبیان زنجان

امروز که سر بر حرمت می آیم

انگار تمام عشق کامل شده است

ای ضامن آهو! به غریبی سوگند

دل کندن ازاین ضریح مشکل شده است  ادامه مطلب ...

امام هشتم را بهتر بشناسیم

امام رضا علیه سلام


امام هشتم شیعیان حضرت علی بن موسی الرضا (علیهما السلام) روز یازدهم ذیقعده سال 148 هـ. ق در مدینه دیده به جهان گشود.

دوران امامت آن حضرت 20 سال بود که با سه تن از حکمرانان مستبدّ عباسی، یعنی هارون (ده سال)، امین (پنج سال) و مأمون (پنج) سال معاصر بود.


امام رضا علیه السلام در آخر ماه صفر سال 203 هـ. ق در سن 55 سالگی توسط مأمون مسموم شد و در سناباد نوقان که امروزه یکی از محلات مشهد مقدس محسوب می شود به شهادت رسید و در محل مرقد فعلی به خاک سپرده شد.   ادامه مطلب ...

شفایی برای دردهای امروز جامعه

امام رضا


امام رضا علیه السلام به واسطه عبدالعظیم حسنی پیامی را برای مسلمانان دارند. می فرمایند : «أَبْلِغْ عَنِّی أَوْلِیَائِیَ السَّلَام‏»سلام مرا به شیعیان و دوستان ما برسان.  «وَ قُلْ لَهُمْ» به آنها بگو «لَا یَجْعَلُوا لِلشَّیْطَانِ عَلَى أَنْفُسِهِمْ سَبِیلا»راه شیطان را در خودشان باز نکنند. (مستدرک،ج9،ص102)

این ماهواره راه شیطان است. این سی‌دی راه شیطان است. این رفیق راه شیطان است. این کتابی که آمد راه شیطان است. این علایقی که با فلانی پیدا کردی این راه شیطان است.

«لَا یَجْعَلُوا لِلشَّیْطَانِ عَلَى أَنْفُسِهِمْ سَبِیلا»  یعنی شیطان را در روحشان نفوذ ندهند. از طریق علایق شخصی، کتاب، فیلم، مجله، دوست و غیره.

مال حرام! یک درآمد حرام است. این درآمد حرام برای شیطان است. چون درآمد حرام هم خودت را خراب می‌کند، هم نسل تو را. «کَسْبُ الْحَرَامِ یَبِینُ فِی الذُّرِّیَّةِ» (کافی،ج5،ص124)   ادامه مطلب ...

فضایل زیارت حضرت رضا(علیه‎السلام) از قول خود امام

حرم امام رضا علیه السلام

باید توجه داشت که فضایل زیارت امام هشتم(علیه‎السلام) به عناوین پانزده‎گانه مذکور محدود نمى‎شود و زیارت آن حضرت فضایل بسیارى دیگر نیز دارد که در این مختصر نمى‎گنجد.

امام رضا(علیه‎السلام) فرمود:

هر کس به زیارت من رهسپار شود و عارف به حق من باشد، دعایش مستجاب و گناهانش بخشوده مى‎شود.

هر کس مرا در این بقعه زیارت کند مثل کسى است که رسول خدا(صلى الله علیه و آله) را زیارت کرده باشد. در روز قیامت من و آباء گرامى‎ام شفیع او خواهیم بود.

و هذه البقعة روضة من ریاض الجنة و مختلف الملائکة لایزال فوج ینزل من السماء و فوج یصعد الى ان ینفخ فى الصور.(1)

بارگاه من باغى از باغ‎هاى بهشت و محل رفت و آمد فرشتگان است که مرتبا فوج فوج تا روز قیامت از آسمان نزول مى‎کنند و فوجى دیگر به آسمان صعود مى‎نمایند.

برگرفته از بحارالانوار، ج 102، ص 44 .