انتظارفرج

باسلام ازاینکه به وبلاگ خودسرزدین متشکرم ازشما خواهشمندم که نظرات خودتون رومنعکس کنید

انتظارفرج

باسلام ازاینکه به وبلاگ خودسرزدین متشکرم ازشما خواهشمندم که نظرات خودتون رومنعکس کنید

امام زمان(عج) اسلام جدید می آورد!

مولفه‌های یاران امام عصر(عج)

ارائه در زمان ظهور حضرت مهدی(عج) عده‌ای با او موافق و گروهی با او مخالف هستند. در میان مخالفان برخی پیش از ظهور با او دشمن بوده و بعضی پس از خروج و قیام او، در برابرش می‌ایستند؛ این دسته در زمان غیبت حضرت جزء موافقان و دوستداران و شیعیان او به شمار می آیند ولی پس از آنکه ولی عصر(عج) نقاب غیبت کبرا از رخ برکشید، به علل و عواملی او را نپذیرفته و بدتر در مقابل او صف‌آرایی می‌کنند.

یکی از این علل عبارت است از ارائه دوباره اسلام توسط حضرت که به توضیح آن می پردازیم:

 

ارائه اسلام جدید

در زیارات خطاب به امام زمان(عج) گفته می‌شود: «السلام علی الحقّ الجدید؛ درود بر حقّ جدید» این فراز اشاره به این حقیقت دارد که حضرت با ظهور خویش روش جدیدی در ارائه اسلام فرا روی انسان‌ها قرار می‌دهد؛ این بدان معنا نیست که ایشان اسلام را عوض می‌کند؛ بلکه مقصود آن است که اسلام را تجدید می‌کند و به آن حیات دوباره می‌بخشد، چرا؟ چون در عصر غیبت، اسلام حقیقی و ناب به مردم ارائه نشده و تحریف‌ها، کژروی‌ها، کژاندیشی‌ها و بدعت‌ها چهره اصلی و واقعی آن را مستور ساخته است. اکنون نیز همه ما شاهدیم که در بسیاری از ممالک اسلامی به نام دولت اسلامی و حاکمیت اسلام چگونه این دین به شکل وارونه و نادرست به مردم ارائه می‌شود. بسیار دیگری نیز هستند که برداشت صحیحی از آموزه‌های اسلام نداشته، براساس بافت فکری خویش تلقی خاصی از اسلام دارند. این دو گروه در مواجهه با امام زمان(عج) که روشش، ارائه صحیح اسلام و حاکمیت اسلام ناب در دنیاست، چگونه برخورد خواهند کرد؟!

کار امام زمان(عج) در عصر ظهور بسیار دشوار است و حتی سخت‌تر از عصر رسول خدا(ص). زیرا رسول اکرم(صلی الله علیه و آله) با یک عده جاهل بت‌پرست یا مشرک روبرو بود ولی حضرت مهدی(عج) با مسلمانانی روبرو خواهد شد که با او با قرآن و تأویل آن و تفسیر به رأی و تحلیل‌های ناروا مقابله می‌کنند

عده‌ای از اینان نه تنها خود حضرت را قبول نمی‌کنند بلکه در برابر دعوت و قیام او برای احقاق حق و نفی باطل قیام می‌نمایند. اگر آدمی در حقانیت و حق بودن حضرت شک و تردید نداشته باشد، به تبعیت از حضرت، روش و تلقی ناصحیح خویش را به کناری افکنده، سیره حضرت را در ارائه اسلام می‌پذیرد و به آن تن می‌دهد. امّا اگر متزلزل بود نه تنها دعوت حضرت را ردّ می‌کند بلکه نعوذ‌بالله در برابر او می‌ایستد.

این مسئله علاوه بر آنکه آزمایش بزرگی برای مسلمانان است، برای حضرت نیز کار را مشکل می‌کند. براساس روایات کار امام زمان(عج) در عصر ظهور بسیار دشوار است و حتی سخت‌تر از عصر رسول خدا(ص). زیرا رسول اکرم(صلی الله علیه و آله) با یک عده جاهل بت‌پرست یا مشرک روبرو بود ولی حضرت مهدی(عج) با مسلمانانی روبرو خواهد شد که با او با قرآن و تأویل آن و تفسیر به رأی و تحلیل‌های ناروا مقابله می‌کنند. در دو روایت ذیل تأمل کنیم:

امام عصر

الف) روایت اوّل:  فضیل بن یسار می‌گوید، شنیدم امام صادق(علیه السلام) می‌فرمود: «حقیقت آن است هنگامی که قائم ما قیام کند، با مردمی روبرو می‌شود که از نظر نادانی، جاهل‌تر از مردمی هستند که رسول خدا(صلی الله علیه و آله) با ایشان روبرو شد»، [فضیل بن یسار می‌گوید] پس گفتم: این تشابه چگونه است؟! حضرت فرمود: «رسول خدا(صلی الله علیه و آله) به سوی مردم آمد در حالی که آنها سنگ‌های کوچک و بزرگ، درختان خرما و چوب‌های ساخته شده [به دست خویش] را می‌پرستیدند و حقیقت آن است که قائم ما هنگامی که قیام می‌کند به سوی مردم می‌آید در حالی که مردم، کتاب خدا را علیه او تفسیر کرده، در مخالفت با او به قرآن استدلال می‌کنند». سپس حضرت فرمود: «سوگند به خدا، آگاه باشید هر آینه عدل حضرت قائم در خانه‌های آنان [و کسانی که با قرآن به مخالفت با حضرت برخاسته‌اند] می‌رود چنان‌که گرما و سرما به درون خانه‌هاشان می‌رود».

ارائه در زمان ظهور حضرت مهدی(عج) عده‌ای با او موافق و گروهی با او مخالف هستند. در میان مخالفان برخی پیش از ظهور با او دشمن بوده و بعضی پس از خروج و قیام او، در برابرش می‌ایستند؛ این دسته در زمان غیبت حضرت جزء موافقان و دوستداران و شیعیان او به شمار می آیند ولی پس از آنکه ولی عصر(عج) نقاب غیبت کبرا از رخ برکشید، به علل و عواملی او را نپذیرفته و بدتر در مقابل او صف‌آرایی می‌کنند.

باید توجه داشت که برخی از مخالفان حضرت از روی جاه‌طلبی و حبّ ریاست به تأویل آیات قرآن دست می‌زنند و گروهی به جهت برداشت غلط و ناصحیح خویش از آیات قرآن؛ سخن ما در این مقطع ناظر به گروه دوم است.

ب) روایت دوم: محمد بن ابی‌حمزه از برخی اصحاب از امام صادق(علیه السلام) نقل کرده، شنیدم امام صادق(علیه السلام) فرمود: «حضرت قائم(عج) در جنگ‌هایش با چیزی مواجه می‌شود که رسول خدا(صلی الله علیه و آله) مواجه نشد. حقیقت آن است که رسول خدا(صلی الله علیه و آله) به سوی مردم آمد در حالی که آنها سنگ‌های شکافته شده و چوب‌های ساخته شده را می‌پرستیدند و به درستی که قائم(عج) [هنگامی که ظهور می‌فرماید] علیه او خروج می‌کنند، سپس قرآن را علیه او تأویل می‌کنند و علیه او جنگ می‌کنند».

این حدیث نیز به روشنی حکایتگر این حقیقت است که کسانی تفسیر ناب و صحیح اسلام را از ناحیه امام زمان(عج) برنمی‌تابند و ارائه اسلام و حق به شکل نوین آن برایشان سخت و سنگین است، از این رو با او به مقابله برخاسته، حتی با وی به جنگ می‌پردازند.

آیت‌الله محمّد شجاعی

منبع:ماهنامه موعود شماره 9

نبودن فقیر در عصر ظهور سیره‌ حکومتی امام مهدی (عج)

نبودن فقیر در آخرالزمان

آنچه که همواره در روایات مورد توجه بوده و به کرّات به آن اشاره شده است، سیره و روش امام مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف پس از امر ظهور است. عدالت را می ‌توان شاخصه اصلی منش حکومتی حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف دانست، در حقیقت امر ظهور ملازم با عدالت ‌گستری در جهان است که به دست آن حضرت اِعمال می ‌شود.1 پیامبر اکرم صل الله علیه و آله در حدیثی می ‌فرماید:« اگر از دنیا جز یک روز باقی نماند، خداوند آن روز را طولانی می ‌کند تا مردی از فرزندان من ظهور کرده و زمین را آکنده از عدل و داد نماید، همان‌گونه که از ظلم و ستم پر شده است».2

این مطلب در روایات متعدّدی بیان شده است.  ابوسعید خدری از رسول الله صل الله علیه و آله نقل می ‌کند که آن حضرت فرمود: «امت(حضرت مهدی) به او پناه می ‌برند، همان گونه که زنبوران عسل به ملکه خود پناه می ‌برند، او زمین را پر از عدل میی کند، همان ‌گونه که از ستم پر شده است، تا اینکه مردم به مانند حالت اولشان (زمان رسول خدا صل الله علیه و آله یا زمان حضرت آدم)3 باشند. خوابیده ‌ای را بیدار نمی ‌کند و خونی را نمی ‌ریزد».4

امیرمؤمنان حضرت علی علیه السلام در مورد سیره و روش آن حضرت پس از امر ظهور می ‌فرماید:

«زمانی که مردم هدایت را با هواهای نفسانی خود تطبیق می ‌کنند، آن حضرت هوا را با هدایت تطبیق کرده و هدایت را بر آن ترجیح می ‌دهد و آرا و نظریات را با قرآن می ‌سنجد، این در حالی است که مردم، قرآن را بر طبق نظریات خود معنا می ‌کنند... تا آنجا که جنگ ‌هایی مانند شتر وحشی برپا شده که دندان ‌هایش را نشان داده و پستان‌ هایشان از شیر پر شده و شیرش نیز شیرین  می ‌باشد، اما نتیجه آن بد خواهد بود. بدانید که فردایی خواهد آمد با چیزهایی که نمی ‌شناسید. آنگاه والی، عمال و کارگزاران بد و خائن را به خاطر کارهای بدشان مؤاخذه می ‌نماید. آن زمانی است که زمین پاره ‌های جگرش را (گنج ‌های خود را) برای حضرت نمایان ساخته و آرام و بدون زحمت افسار و اختیار خود را به او می ‌سپارد، آنگاه حضرت سیره و روش عدالت را به شما نشان داده و کتاب و سنتی را که مرده است، زنده می ‌نماید».5

پیامبر اکرم صل الله علیه و آله نیز در روایاتی منش و رفتار آن حضرت را پس از ظهور بیان کرده اند که در اینجا به برخی از آن ‌ها اشاره می ‌کنیم:

پیامبر اکرم صل الله علیه و آله می ‌فرماید: «ساکنان زمین و آسمان از او (حضرت مهدی) راضی و خشنودند، آسمان تمام بارانش را فرو می‌ریزد و زمین تمام گیاهانش را خارج می‌سازد تا جایی که زنده‌ها آرزو می‌کنند که کاش مرده‌ها زنده بودند و موضع ما را از فراوانی نعمت می‌دیدند.»

بذل و بخشش فراوان

پیامبر اکرم صل الله علیه و آله می ‌فرماید: «در آخرالزمان ـ در مدت طولانی و سختی و تنگدستی ـ امامی وجود دارد که به مردم بذل و بخشش می ‌نماید، شخصی پیش او می ‌رود و او با دو دست خویش مال را جمع نموده و به او می ‌دهد، در آن زمان آن قدر مال و خیر به مردم می ‌رسد که همّ و غم شخص این است که در میان فامیلیش کسی را بیابد که صدقه مالش را از او قبول نماید».6

 

بخشش بدون شمارش

امام زمان

آن حضرت در این زمینه می ‌فرماید: «مژده باد شما را به ظهور و برانگیخته شدن مهدی در امت من، در حالی که اختلافات، تمام مردم را در بر گرفته و فاصله طبقاتی زیاد گشته است، آنگاه حضرتش زمین را از عدل و داد پر می ‌کند، همان گونه که از جور و ستم پر شده بود، ساکنان آسمان و زمین از او راضی و خشنود بوده، اموال را به طور مساوی بین مردم تقسیم می ‌نمایند،... خداوند دل‌ های امت محمّد صل الله علیه و آله را غنی و بی ‌نیاز گردانیده و عدل آن حضرت را گسترش داده تا جایی که دستور می‌دهد منادی فریاد زند و بگوید:

چه کسی نیاز به مال دارد؟ کسی از مردم به جز یک نفر پاسخ نمی دهد، به او گفته می‌شود برو نزد خزانه‌ دار و به او بگو که مهدی دستور داده که به من مال عطا کنی، خزانه‌ دار به او می ‌گوید: آنچه می ‌خواهی بدون شمارش برگیر و ببر، تا آن اموال در اختیار او قرار می ‌گیرد پشیمان می ‌شود و می ‌گوید من حریص ‌ترین و طمع کارترین فرد امت حضرت محمّد صل الله علیه و آله بودم ... آن مرد اموال را برمی‌گرداند، اما از او نمی‌پذیرند و به او گفته می ‌شود: ما آنچه را که دادیم، پس نمی ‌گیریم. وضع به همین صورت هفت سال یا هشت سال یا نه سال می ‌ماند و دیگر بعد از آن خبری در زندگانی نیست، یا اینکه پس از آن خیری در زنده بودن نیست».7

پس از ظهور، آن قدر نعمت ‌ها فزونی می‌یابد که زنده‌ها آرزو می ‌کنند که کاش مرده‌ها زنده بودند و این فراوانی نعمت را می‌دیدند، پیامبر اکرم صل الله علیه و آله می ‌فرماید: «ساکنان زمین و آسمان از او (حضرت مهدی) راضی و خشنودند، آسمان تمام بارانش را فرو می‌ریزد و زمین تمام گیاهانش را خارج می‌سازد تا جایی که زنده‌ها آرزو می‌کنند که کاش مرده‌ها زنده بودند و موضع ما را از فراوانی نعمت می‌دیدند.»8

پیامبر اکرم صل الله علیه و آله می ‌فرماید:« در آخرالزمان ـ در مدت طولانی و سختی و تنگدستی ـ امامی وجود دارد که به مردم بذل و بخشش می ‌نماید، شخصی پیش او می‌رود و او با دو دست خویش مال را جمع نموده و به او می ‌دهد، در آن زمان آن قدر مال و خیر به مردم می ‌رسد که همّ و غم شخص این است که در میان فامیلیش کسی را بیابد که صدقه مالش را از او قبول نماید.»

محبت نسبت به مساکین

پیامبر اکرم صل الله علیه و آله محبت امام مهدی(عج) به مساکین را اینگونه بیان می ‌کند: «حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف به خاطر علاقه فراوانِ وی به مساکین، دوست دارد با دست خود به مساکین و فقرا طعام انفاق کند».9

سخت‌گیری بر کارگزاران و ترحم بر مساکین

پیامبر اعظم صل الله علیه و آله درباره نحوه برخورد حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف با کارگزاران خود و دیگر مردمان می ‌فرماید: «علامت و نشانه حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف این است که آن حضرت نسبت به وزراء و کارگزاران خود شدید و سخت‌گیر است، اموال را بذل و بخشش می ‌کند و بر مساکین و بی ‌نوایان، ترحّم و دلسوزی می ‌نماید».10

 

برگرداندن حقوق غصب شده مظلومین

امام زمان

حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف حقوق مردم را گرفته، حتّی اگر آن حق، غصب شده و زیر دندان فردی باشد، آن را پس گرفته و به صاحبش برمی‌گرداند11 و سرانجام خداوند ملک و حکومتی بزرگ‌ تر از ملک و حکومت ذی ‌القرنین و سلیمان علیه السلام به حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف عطا می‌فرماید؛ جابربن عبدالله انصاری می ‌گوید که از رسول خدا صل الله علیه و آله شنیدم که آن حضرت فرمودند: «ذوالقرنین بنده صالح خداوند بود که خداوند او را برای بندگانش راهنما قرار داده بود. قوم خود را به سوی خداوند دعوت نموده، آنها را به تقوای الهی امر نمود، لکن مردم ضربه ‌ای بر یک طرف سر او زدند، پس از این، مدتی از دیدگان آنها پنهان شد تا آنجا که گفتند: ذوالقرنین مُرد یا هلاک شد، کجا رفت؟ پس از آن ظاهر شده به سوی قومش برگشت که ضربه دیگری به طرف دیگر سر او زدند. آنگاه حضرت فرمود: در میان شما کسی است که بر سنّت اوست (شاید مراد حضرت علی علیه السلام باشد که دوبار شمشیر بر سر مبارکش زدند، یک ضربه توسط عمروبن عبدود و ضربه دیگر توسط ابن ملجم مرادی که لعنت خدا بر او باد). خداوند از هر چیزی علتی برای ذوالقرنین قرار داده و سیطره او را بر شرق و غرب عالم کشانید و زود است که خداوند متعال سنت او را در قائم از فرزندان من جاری کند و او را بر شرق و غرب عالم مسلط نماید. هیچ مکانی از کوه و دشت و بیابان نخواهد ماند که ذوالقرنین در آن قدم گذاشته باشد، مگر این که حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف بر آن قدم خواهد گذاشت و خداوند برای او گنج ‌ها و معدن‌ های زمین را ظاهر کرده و با ترس انداختن در دل دشمنانش او را یاری خواهد نمود و زمین را پس از پر شدن از ظلم و جور، از عدل و داد پُر خواهد کرد».12 و 13

 



1. بخشی از سخنان مقام معظم رهبری.

2.کمال ‌الدین و تمام النعمه، ج 1، ص 317.

3.کورانی، علی، معجم احادیث الامام المهدی، ج 1، ص 229.

4. منتخب الاثر، ص 478

5. نهج‌ البلاغه، خطبه 138.

6. کنزل العمّال، ج 14، ص 274.

7. کشف الغمه، ج 3، ص 261.

8. ابن طاووس، ملاحم، ص 69.

9. منتخب ‌الاثر، ص 311.

10. عقدالدّرر، ص 178.

11.منتخب ‌الاثر، ج 308.

12. کمال ‌الدّین، ج 2، ص 394.

13. برگرفته از سایتwww. mouood.org (موعود)

بشارت امیرمؤمنان ‏(علیه السلام) به مسجد جمکران‏

مسجد مقدس جمکران

مطابق نقل خلاصة البلدان از کتاب مونس الحزین شیخ صدوق، امیر مؤمنان(علیه السلام) از مسجد مقدّس جمکران سخن گفته است.

محمّد بن محمّد بن هاشم حسینی رضوی قمی، به تقاضای مولی محمّد صالح قمّی، به سال 1179 هجری، در باره‏ فضیلت شهر قم و تاریخچه‏ تأسیس مسجد مقدّس جمکران، کتاب ارزش‏مندی تألیف و آن را خلاصة البلدان نام نهاده است.

شیخ آقا بزرگ تهرانی، این کتاب را مشاهده کرده و گزارش آن را در الذریعه آورده است.1

مرحوم کاتوزیان، این کتاب را در اختیار داشته، فرازهایی از این کتاب را در کتاب أنوار المشعشعین آورده است.

وی، در این رابطه، حدیثی از امیر مؤمنان علیه السلام آورده، که فرازهایی از آن را در این جا می‏آوریم و علاقه‏مندان به تفصیل بیش‏تر را به کتاب انوار المشعشعین رهنمون می‏شویم. او می‏گوید:

در کتاب خلاصة البدان از کتاب مونس الحزین - از تصنیفات شیخ صدوق - با سند صحیح و معتبر، از امیرمؤمنان علیه السلام روایت کرده که خطاب به حذیفه فرمود: «ای پسر یمانی! در اوّل ظهور، خروج نماید قائم آل محمّد علیه السلام از شهری که آن را قم گویند2 و مردم را دعوت به حق می‏کند، همه‏ خلائق از شرق و غرب، به آن شهر روی آورند و اسلام، تازه شود ... .

ای پسر یمانی! این زمین، مقدّس است، از همه‏ی لوث‏ها، پاک است ... عمارت آن، هفت فرسنگ در هشت فرسنگ باشد. رایت وی بر این کوه سفید بزنند، به نزد دهی کهن، که در جنب مسجد است، و قصری کهن - که قصر مجوس است - و آن را "جمکران" خوانند. از زیر یک مناره‏ آن مسجد بیرون آید، نزدیک آن جا که آتش‏خانه‏ گبران بوده ... .»3

از این حدیث شریف، استفاده می‏شود به طوری که مسجد سهله در دوران ظهور حضرت بقیّةاللَّه أرواحنا فداه، پایگاه آن حضرت خواهد بود، مسجد مقدّس جمکران نیز در عصر ظهور، جایگاه خاصّی دارد و پایگاه دیگری برای آن حضرت است.

مرحوم کاتوزیان، پس از نقل متن کامل حدیث، به شرح و تفسیر آن پرداخته، در باره‏ کوه سفید و قصر مجوس و دیگر تعبیرهایی که در حدیث شریف آمده و ما به جهت اختصار نیاوردیم، به تفصیل، سخن گفته است.4

ای پسر یمانی! این زمین، مقدّس است، از همه‏ی لوث‏ها، پاک است ... عمارت آن، هفت فرسنگ در هشت فرسنگ باشد. رایت وی بر این کوه سفید بزنند، به نزد دهی کهن، که در جنب مسجد است، و قصری کهن - که قصر مجوس است - و آن را "جمکران" خوانند. از زیر یک مناره‏ آن مسجد بیرون آید، نزدیک آن جا که آتش‏خانه‏ گبران بوده ... .»

خوانندگان گرامی، توجّه دارند که احادیث ملاحم، چندان نیازی به تحقیق در سند ندارند؛ زیرا، جز معصومان (علیهم السلام) که با سرچشمه‏ وحی مربوط بودند، شخص دیگری نمی‏توانست خبری بگوید که صدها سال بعد تحقّق پیدا کند.

روزی که امیرمؤمنان (علیه السلام) به حذیفه از مسجد جمکران خبر می‏داد، در سرزمین حجاز و عراق، کمتر کسی نام قم را شنیده بود، لذا می‏بینیم که در احادیث فراوانی، به هنگام بحث از قم، به "در نزدیکی ری" تعبیر شده تا به این وسیله، موقعیّت جغرافیایی شهر قم، برای اصحاب ائمّه(علیهم السلام) روشن گردد.

از این رهگذر، احتمال نمی‏رود که احدی از مردم حجاز، نام جمکران را به عنوان یکی از دهات قم شنیده باشد.

نکات ریزی که در مورد قصر مجوس و آتش‏خانه‏ گبران آمده، مطلبی نبود که در حجاز و عراق، کسی از آن آگاه باشد.

به هنگام صدور این حدیث از مولای متّقیان(‏علیه السلام)، کسی نمی‏توانست پیش‏بینی کند که در کنار دهِ جمکران، در آینده، مسجدی ساخته خواهد شد و با حضرت بقیّةاللَّه (عج) - که آن روز متولّد نشده بود - ارتباط خواهد داشت.

هنگامی که شیخ صدوق، این حدیث را در کتاب مونس الحزین درج می‏کرد، بدون تردید، این مسجد، مناره نداشت.

هنگامی که صاحب خلاصة البلدان، در قرن دوازدهم، این حدیث را از مونس الحزین نقل می‏کرد، باز هم مسجد مقدّس جمکران، مناره‏ای نداشت؛ زیرا، برای نخستین بار، در سال 1318 هجری، یک مناره در زاویه‏ جنوب شرقی مسجد ساخته شد. 5

هنگامی که مرحوم کاتوزیان، این حدیث را در کتاب أنوار المشعشعین می‏نوشت، مسجد جمکران، فقط یک مناره داشت و تا چند سال پیش نیز به همین منوال بود، ولی در این حدیث آمده است که «از زیر یک مناره‏ آن، مسجد، بیرون آید.» 6

این تعبیر، صریح است در این که به هنگام ظهور حضرت بقیّةاللَّه، ارواحنا فداه، مسجد مقدّس جمکران، بیش از یک مناره خواهد داشت، در حالی که به هنگام چاپ کتاب ( 1327 هجری) مسجد، فقط یک مناره داشت.

 



پاورقی

1) الذّریعة، ج 7، ص 216.

2) تردیدی نیست که قیام نخستین حضرت بقیةاللَّه، أرواحنا فداه، از مکّه‏ی معظّمه و کنار خانه‏ی خدا است. این حدیث و احادیث مشابه، به حرکت‏های بعدی آن کعبه‏ی مقصود، نظر دارد.

3) انوار المشعشعین، ج 1، ص 453.

4) انوار المشعشعین، ج 1، ص 454 - 458.

5) گنجینه‏ی آثار قم، ج 2، ص 672.

6) أنوار المشعشعین، ج 1، ص 454.

دروغ هزاره ‌ها؛ حکومت جهانی بنی ‌اسرائیل

اسرائیل

طبق آمار 2007 میلادی، تعداد 38970 سالن سینما در ایالت متّحد? آمریکا فعّال بوده و از یک میلیارد و چهارصد میلیون تماشاگر پذیرایی کرده است. این آمار پرده از نقش مهم و جریان ‌ساز سینما بر مردم و همسو سازی آنان با خاستگاه اصلی کمپانی ‌های هالیوود که عمدتاً بنی ‌اسرائیلی هستند، بر می‌دارد.

اگرچه موضوع «آپوکالیپس» و آخرالزّمان، در تاریخ سینمای غرب و هالیوود به عنوان مضمونی جذَاب و پرکشش شناخته شده است، امَا بروز بسیاری از بحران ‌های طبیعی، اقتصادی و ... طی سه، چهار ده? اخیر، این موضوع و هم? آنچه که قبل از ظهور منجی موعود بشر را تهدید می ‌کند، تبدیل به سوژ? ثابت و تقریباً شاه بیت قصید? بلند سینمای رؤیا ساز هالیوود شده است؛ به گونه‌ ای که طی این سال‌ ها هر از چند ماه، تماشاگران سینما شاهد نسخه ‌های جدیدی از این فیلم ‌ها بوده ‌اند.

برخی اطّلاعات حاکی از آن است که در دهه نود میلادی، قریب به شصت درصد از پرفروش ‌ترین آثار هالیوود با موضوع و محتوای آخرالزّمان ساخته شده است.

با اوج‌گیری فعّالیت‌ های بنیادگرایان انجیلی در ایالات متّحد? آمریکا و به ویژه سال ‌های نزدیک به هزاره جدید، موضوع بلایای طبیعی، ظهور مسیح و تأسیس حکومت هزار ساله که سخت مورد توجّه این مبلّغان افراطی بود، دست مایه اصلی فیلمسازان هالیوودی قرار گرفت.

 حسب همین آگاهی و تعداد آثار است که بارها اعلام شده که «سینمای غرب» آرایش آخرالزّمانی گرفته است. نباید فراموش کرد که هالیوود، تأمین 78? از تولیدات سینمایی مورد نیاز جهان را عهده‌دار است. بد نیست که عرض کنم، طبق آمار 2007 میلادی، تعداد 38970 سالن سینما در ایالت متّحده آمریکا فعّال بوده و از یک میلیارد و چهارصد میلیون تماشاگر پذیرایی کرده است. این آمار پرده از نقش مهم و جریان ‌ساز سینما بر مردم و همسو سازی آنان با خاستگاه اصلی کمپانی‌های هالیوود که عمدتاً بنی ‌اسرائیلی هستند، برمی ‌دارد.

 برای مقایسه باید دانست که در حال حاضر از مجموع 427 سالن موجود در ایران، تنها 212 سالن فعّال بوده و طبق آمار سال 2006 میلادی، این سالن ‌ها سالانه پذیرای تنها یازده و نیم میلیون نفر تماشاگر سینما بوده ‌اند. باید اضافه نمود که در سال 1388، حسب اطّلاعات مندرج در سایت‌های سینمایی کشور و بنیاد فارابی، از مجموع آثار سینمایی در حال ساخت و ساخته شده سال 1388، 43? آنها حاوی مضمون و محتوای کمدی بوده‌ اند و پس از آن، مضامینی ملودرام و خانوادگی ـ بخوانید سوژه تکراری خواستگاری و دعواهای خانوادگی ـ با 26 تا 35 درصد، بالاترین جایگاه خود را به اختصاص داده‌اند. بگذریم!

محور عمومی همه آثار اکشن آپوکالیپس سینمایی هالیوود همین دروغ است که قرار شده همه‌ مردم و به ویژه ساکنان غرب آن را باور بیاورند و برای مقابله با آن مهیّا شوند. بال به بال این دروغ، دروغ «تأسیس حکومت جهانی بنی ‌اسرائیلی» است که گویا در میان دریایی از خون و در فضایی آرمگدونی رخ می ‌نماید. این دومی را بنی ‌اسرائیل، واپسین کین و حسدی که دربار? بنی ‌اسماعیل پیدا کرد، از طرق مختلف به خلق عالم، القاء و حقنه ساخته است.

 هم افقی مبلّغان انجیلی، سینمای هالیوود و مردان صاحب نام سیاسی (از دهه هفتاد میلادی به بعد) در گفت ‌و گو از

هالیوود

آخرالزّمان و قریب الوقوع شناختن واقعه ظهور دوم حضرت مسیح علیه السلام، مثلثی را فراروی ما قرار می ‌دهد که به مدد آن می ‌توان بسیاری از وقایع جهانی و حوادث رفته بر ایران اسلامی را ـ در وقت مواجهه با غرب استکباری ـ شناسایی و تحلیل نمود. همین مبلّغان ساکن کمربند جنوبی ایالات متّحده با پشت سر گذاشتن فاز فرهنگی و ورود به عرص? سیاست، رئیس جمهوری منتخب خود، یعنی آقای رونالد ریگان را به کاخ سفید فرستادند.

از همین روست که عرض می ‌کنم، نه تنها کاخ سفید از سوگیری ‌های انجیلی ‌های افراطی و بنی ‌اسرائیلی و هالیوود دور و در امان نبوده؛ بلکه همسو با آنان استراتژی و سیاست کلّی واحدی را دنبال نموده است، چنان که گفت‌وگو از:

 •    خطر و واقعه‌ای مهلک و تهدید کننده امنیّت جهانی و به ویژه غرب؛

•    برخاستن این واقعه تهدید کننده از سوی شرق اسلامی؛

•    قریب الوقوع  بودن ظهور منجی موعود و تأسیس حکومت هزار ساله و جهانی، مضمون مشترک هر یک از اضلاع سه گانه مثلث مورد نظر را تشکیل داده است.

نکت? جالب توجّه آنکه، هر سه ضلع (بنیادگرایان بنی اسرائیلی، سینمای بنی اسرائیلی هالیوود و مردان سیاسی خدمتگزار بنی ‌اسرائیل) در محتوم بودن حکومت هزار ساله تحت مشیّت و تقدیر الهی آن هم با پایتختی بیت المقدّس متّفق القول و بر آن پای می فشارند؛ به گونه ‌ای که مخاطبان مبلّغان انجیلی، آثار سینمایی و مردان سیاسی آمریکایی، بی ‌آنکه قادر به عکس ‌العمل یا نقد منطقی باشند، مسلوب الاراد? خود را در خدمت این مثلث رؤیاساز قرار داده و حتّی خیر و صلاح بشر را هم در همراهی با اراد? اعضای این مثلث می ‌شناسند.

 رؤیاسازی این مثلث با جلوداری هالیوود در میان ساکنان ایالات متّحد? آمریکا که همه چیز را در آین? سینما و تلویزیون می ‌بینند و بی ‌تفکّر و تأمّل، دل به همه آنچه که به آنها القاء می ‌‍شود می ‌سپارند، باعث بوده تا موضوع «زمان قطعی وقوع حادثه» همواره برایشان مهم و حیاتی جلوه کند، سؤالی که بنیادگرایان بنی ‌اسرائیلی و پس از آن سینما آن را پاسخ گفته است:

سال های 1966، 1999، 2007 و بالأخره 2012 میلادی، سال ‌های اعلام شده، گذشته و آینده ‌اند. حسب این توقیت مزوّرانه و به بهان? بازدارندگی یا کنترل وقایع موحّش پیش ‌بینی شده، طی همه سال‌ های گذشته، مجموعه ‌ای از استراتژی ‌ها و سیاست ‌ها از سوی مردان سیاسی، اقتصادی و نظامی غربی علیه ساکنان شرق اسلامی اعمال شده است.

محور عمومی همه آثار اکشن آپوکالیپس سینمایی هالیوود همین دروغ است که قرار شده همه‌ مردم و به ویژه ساکنان غرب آن را باور بیاورند و برای مقابله با آن مهیّا شوند. بال به بال این دروغ، دروغ «تأسیس حکومت جهانی بنی ‌اسرائیلی» است که گویا در میان دریایی از خون و در فضایی آرمگدونی رخ می ‌نماید. این دومی را بنی ‌اسرائیل، واپسین کین و حسدی که دربار? بنی ‌اسماعیل پیدا کرد، از طرق مختلف به خلق عالم، القاء و حقنه ساخته است.

 تهدید مستمرّ ایران اسلامی، اشغال عراق و افغانستان، حضور در یمن، حمایت از افراطی ‌های سلفی وهّابی و... نمونه های بارز این سیاست‌ های بنی ‌اسرائیلی است که اعضای این مثلث را طی سی ‌سال اخیر بدان مبادرت ورزیده ‌اند.

هالیوود

 کارگردان فیلم سینمایی 2012، آقای رونالد آمریخ آلمانی ‌تبار که آخرین اثرش در بیش از 35 هزار سینما به نمایش درآمد و میلیون ‌ها دلار را به جیب او سرازیر ساخت، در پاسخ به سؤال دربار? وقایع ویران ‌سازی جهان در فیلم 2012 و عظمت وقایع به نمایش درآمده در فیلم می ‌گوید:«وقتی شما بخواهید یک دروغ، واقعی و رئالیستی به نظر برسد باید سخت کار و تلاش کنید» و ادامه می ‌دهد: «تماشاچی نباید اصلاً احساس کند که دارد یک فیلم تماشا می ‌کند». شاید بتوان این دو عبارت را «خلاصه استراتژی پنهان» سران فراماسوری جهانی دانست. همانان که در پرده هدایتگر بنیادگران و سینماگرانند. «واقعی جلوه دادن یک دروغ» و «فریب مردم تا آن را عین واقع بشناسند.»

«تلاش سخت» برای اجرای آن استراتژی و دستیابی به همه مقاصد، تنها در این شرایط است که وقتی در عالم واقعی، طرحی درافکنده می ‌شود و میلیون ‌ها انسان بی ‌گناه کشته می ‌شوند، هیچ ‌کسی انگشت اتّهام به سوی عواملی اصلی پشت پرده در مقاصد اصلی آنها دراز نمی ‌کند. جناب رونالد آمریخ، پیش از فیلم 2012، فیلم «روز استقلال» را ساخته بود. اثری که ویرانی دنیا را در 4 جولای، هم ‌زمان با سالروز استقلال ایالات متّحد? آمریکا نشان می ‌داد.

اوّلین موضوع مورد اشار? رونالد آمریخ، تلاش برای واقعی جلوه دادن «دروغ بزرگ» است. این عبارت شنونده را به یاد جملة معروف وزیر تبلیغات هیتلر یعنی‌ آقای «گوبلز» می ‌اندازد. گوبلز گفته بود: «دورغ هر چه بزرگتر باشد، مردم بیشتر باور می ‌کنند» ...

ویرانی دنیا در آخرالزّمان و در اثر سلسله ‌ای از وقایع طبیعی مثل زلزله و سونامی و ذوب شدن یخ ‌های قطبی.

محور عمومی همه آثار اکشن آپوکالیپس سینمایی هالیوود همین دروغ است که قرار شده همه‌ مردم و به ویژه ساکنان غرب آن را باور بیاورند و برای مقابله با آن مهیّا شوند. بال به بال این دروغ، دروغ «تأسیس حکومت جهانی بنی ‌اسرائیلی» است که گویا در میان دریایی از خون و در فضایی آرمگدونی رخ می ‌نماید. این دومی را بنی ‌اسرائیل، واپسین کین و حسدی که دربار? بنی ‌اسماعیل پیدا کرد، از طرق مختلف به خلق عالم، القاء و حقنه ساخته است.

 آن زمان که حسب طرّاحی الهی، آنان دریافتند که دین جهانی اسلام و مؤسّس حکومت جهانی از میان خانواد? پیامر آخرالزّمان، حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف و از بین نوادگان اسماعیل بر خواهد خواست، به جای تبعیّت و گردن گزاردن به حکم خدا، بنا را بر تحریف و توطئه گذاشتند. مسیح علیه السلام را به دست رومیان سپردند، ایشان را دروغزن و خود را منتظر مسیح یهودی اعلام کردند که در آخرالزّمان از نسل اسرائیل برخواهد خواست تا مؤسّس حکومت جهانی بنی ‌اسرائیل شود.

حضرت عیسی علیه السلام، تنها به منظور تصدیق امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف از نسل اسماعیل خواهد آمد و پس از آن به اذن خداوند رحلت و در زمین مدفون خواهد شد و موضوع تأسیس حکومت جهانی و ایجاد عدالت و ایفای نقش مصلح کل، به تمامی مخصوص به مهدی موعود عجل الله تعالی فرجه الشریف است و در این واقعه سهمی جز تبعیّت و فرمانبرداری برای بنی اسرائیل نیست. با این دروغ، بنی ‌اسرائیل سعی نمود تا بنی ‌اسرائیل را «وارث» معرفی کند.

محمّد بن عبدالله صلی الله علیه و آله، پیامبر آخرالزّمان را منکر شدند، فرزندانش را به شهادت رساندند تا شاید نسل بنی اسماعیل منقرض و شانس تأسیس حکومت به بنی ‌اسرائیل برسد و چنان از طرق مختلف «تحریف و تهدید» بر این دروغ اصرار ورزیدند که حتی برخی مسلمانان ساده ‌دل هم گمان بردند در واقعه شریف ظهور، حضرت عیسی(علیه السلام) نزول اجلال نموده و صاحب رکنی از حکومت جهانی اسلامی که به پیامبر آخرالزّمان وعده داده شده بود، خواهد شد؛ در حالی که ایشان، یعنی حضرت عیسی علیه السلام، تنها به منظور تصدیق امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف از نسل اسماعیل خواهد آمد و پس از آن به اذن خداوند رحلت و در زمین مدفون خواهد شد و موضوع تأسیس حکومت جهانی و ایجاد عدالت و ایفای نقش مصلح کل، به تمامی مخصوص به مهدی موعود عجل الله تعالی فرجه الشریف است و در این واقعه سهمی جز تبعیّت و فرمانبرداری برای بنی اسرائیل نیست. با این دروغ، بنی ‌اسرائیل سعی نمود تا بنی ‌اسرائیل را «وارث» معرفی کند.

پای فشاری انجیلی ها بر برخی آیات محرّف انجیل و تورات این شبهه را باعث شده که اینان مذهبی، مؤیّد عالم معنوی و کتب آسمانی و در زمر? منتظرانند که برای واقع شدن ظهور بال بال می ‌زنند. به هما‌ن سان که در کلیسا‌های تلویزیونی به نمایش می ‌گذارند. عموم بر و بچّه‌های مذهبی این تصوّر غلط را از مسیحیان بنیادگرای وابسته به کلیساهای پروتستانی آمریکایی و انگلیسی دارند. اگر چنین ظنّی دربار? اعضای مثلث (بنیادگرایان بنی ‌اسرائیلی، سینماگران بنی اسرائیلی و مردان سیاسی خدمتگزار بنی ‌اسرائیلی) می ‌رفت، نشانه‌ هایی از رویکرد به اخلاق، معاداندیشی و رحم و شفقت دربار? بندگان خدا در آنها قابل شناسایی بود.

چه کسی می تواند ظلم و ستم غیرقابل بخشش مردان سیاسی کاخ سفید را انکار کند؟ واپسین این اهتمام برای «تثبیت بزرگ ترین دروغ تاریخ از طریق رسانه ‌های مدرن»، موضوع «فریب مردم» و رهزنی عقل آنان خود را می ‌نماید. هم? تحریف‌ های صورت بسته در تاریخ دراز بنی ‌اسرائیل، جملگی مصروف جایگزین ساختن «مسیح و دجّال و دروغزن» به جای «مسیح موعود» بوده است. این عمل، همان عمل شریر اشرار بنی اسرائیل است. به ویژه در این سال ‌ها که احساس می شود فرصت ‌ها رو به کوتاهی گذارده و احتمال می رود خورشید «موعود مقدّس» از آسمان شرق اسلامی طلوع کند، همه قوای خود را مصروف:

 ـ انهدام قوای مسلمانان و بازماندگان بنی ‌اسماعیل؛

ـ انعدام سرزمین آنها؛

2012

ـ درگیر ساختن مسلمانان در درگیری ‌های بزرگ به ظاهر آخرالزّمانی (چنان که سینمای هالیوود آن را به نمایش می گذارد)

ـ بالأخره تأسیس حکومت جهانی بنی اسرائیل بر ویرانه ‌های شرق اسلامی شده است.

این همه را مقدّمه ساختم تا پرده از مفاهیم و مقاصد نهفته در پشت پرد? مجازی سینمای آخرالزّمانی برداشته شود. اشاره‌ ای کوتاه دربار? دو فیلم متأخّر؛ فیلم 2012 و پیش از آن «باهوش» (Knowing)، دو اثر قابل تأمّل در میان آثار سال‌ های گذشته هالیوودند. شایان ذکر است با عنوان 2012 چند فیلم سینمایی و مستند ساخته شده و به نمایش درآمده است. این فیلم محصول 2009 در آمریکا ساخته شده بود.

شروع ماجرای فیلم به سال 1958 برمی ‌گردد. طی مراسمی گروهی از دانش‌ آموزان آرزوها و درخواست‌ هایشان دربار? آینده را در یک کپسول زمان قرار داده و در زمینی مخفی می ‌کنند تا پنجاه سال بعد در معرض تماشا و مطالع? آیندگان قرار داده شود. در میان آثار، دخترکی مرموز برگه ‌ای را به کپسول زمان سپرده که تنها از اعداد و ارقام پوشیده شده است. بعد از پنجاه سال پرفسور کستلر با مطالعه این برگه پی به وقایعی وحشتناک می ‌برد که اتّفاق افتاده و درمی ‌یابد که در آینده نیز حوادث بزرگتری، جهان و بشر را تهدید خواهد کرد، تلاش‌ او برای متوقّف کردن حوادث پی ‌در پی به جایی نمی ‌رسد. گویا نوعی آگاهی، هوش یا الهام اخبار آینده را به آن دختر القاء کرده است. با شروع آخرین وقایع که مربوط به آخرالزّمان است؛ در حالی که زمین و ساکنانش در حال نابودیی اند، سفینه‌ هایی نورانی برگزیده ‌ای از زنان و مردان را با خود به آسمان می ‌برند. در میان آنها، دختر و پسری یهودی اند که به آسمان صعود می کنند و پایان فیلم، این دو در دشتی بهشتی و جادویی به سوی درختی ویژه حرکت می کنند. در واقع آنان، نمایندگان برگزید? بشری هستند که پس از بحران ‌های بزرگ آخرالزّمان، بهشت موعود را که همان حکومت هزار ساله بنی ‌اسرائیلی است، تأسیس خواهند ساخت. این اثر، برخاسته از آموزه ‌های بنی ‌اسرائیلی است.

 فراموش نکنیم که حسب تفاسیر روایی ائمه دین علیهم السلام، درخت ممنوعه‌ ای که حضرت آدم و حوا (علیهماالسلام) از نزدیک شدن به آن منع شده بودند، شجره طیّبه پیامبر آخرالزّمان، مقام و منزلت ایشان و مأموریت ویژه آنها بوده است. حکومت صالحان و میراث انبیاء و اوصیاء عظام ‌الهی، در تقدیر پیامبر آخرالزّمان و اهل بیت مکرّم ایشان علیهم السلام وارد شده بود. بنی ‌اسرائیل در پی معلّم بزرگش، ابلیس لعین، دریافته بود که مأموریت تأسیس حکومت جهانی و انتشار دین جهانی بر دوش مردی از بنی اسماعیل، خلف صالح، وارث انبیاء و اوصیاء حضرت صاحب الزّمان عجل الله تعالی فرجه الشریف گذارده شده است امّا، این جریان، به جای گردن نهادن به حکم خداوندی، از روی حسد، طریق کین‌ جویی را در پیش گرفت.

بی دلیل نیست که مسیحیّت، پس از گذار از کارخانه تحریف پولس و در قرن شانزدهم مارتین ‌لوتر معترض، در اثر رخنه یهود به فرقه‌ ای پروتستانی تبدیل شد و مقامی در حدّ سگ ‌پای سفر? بنی ‌اسرائیل را از آن مسیحیان ساخت. از همین طریق، بنیادگران انجیلی پروتستان، نه تنها خودشان بر آستان بنی ‌اسرائیل سر سپردند؛ بلکه تمامی دستگاه سیاسی، اقتصادی و نظامی آمریکا و انگلیس را در کنار هم? ساز و برگ رسانه ‌ای و از جمله کمپانی ‌های هالیوود در خدمت استراتژی و خواست اشرار یهود قرار داد. 1

                                                                                                                                

1.ر.ک؛ پایگاه وعده صادق

محورهای عدالت در عصر ظهور

امام زمان

جامعه مهدوی، عدالت اجتماعی

به باور بسیاری از مردم پس از ظهور امام مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف ، همه مشکلات و گرفتاری ها در مدت کوتاهی، به آسانی از جهان رخت بر می بندد و جهان پر از عدل و داد می شود، اما در واقع چنین نیست. جهان آفرینش و تغییر و تحولات اجتماعی بر سنت ها و قوانین ثابت و تغییرناپذیری استوار است و یکی از سنت های الهی، امتحان و ابتلای ملتهای و اقوام است. جوامع بشری در این امتحان، سختی ها و مشکلاتی را برای پیامبران الهی و وارثان آنان به وجود آورده اند. امام مهدی(عج) در دوران حکومت خود، با مشکلاتی مواجه خواهد بود و رمز اصلی پیروزی امام (عج)، نه معجزه که حرکت در مسیر سنتهای الهی حاکم بر هستی است، و بهره مندی امام(عج) از امدادهای غیبی نیز بر پایه همین سنتها خواهد بود.

ادامه مطلب ...