انتظارفرج

باسلام ازاینکه به وبلاگ خودسرزدین متشکرم ازشما خواهشمندم که نظرات خودتون رومنعکس کنید

انتظارفرج

باسلام ازاینکه به وبلاگ خودسرزدین متشکرم ازشما خواهشمندم که نظرات خودتون رومنعکس کنید

وظایف منتظران ظهور (3)

وظایف منتظران ظهور (3)


بیانات مقام معظم رهبری :

کسب آمادگى براى ظهور حضرت

لزوم ارتباط قلبى با امام دعا کنید. نافله بخوانید. توجه پیدا کنید. متذکر باشید. در شبانه‏روز یک ساعت را براى خودتان و خداى خودتان قرار بدهید. از کارها و اشتغالات گوناگون خودتان را بیرون بکشید؛ با خدا و اولیاى خدا و با ولى‏عصر (عجل الله تعالى فرجه و ارواحنا فداه ) مأنوس بشوید. با قرآن مأنوس باشید و در آن تدبر بکنید. (1)
ویژگى‏هاى شیعیان حقیقى اهل‏بیت (ع) خصوصیات شیعه‏ى اهل‏بیت و مکتب اهل‏بیت در چیست ؟ این خصوصیات ، باید در تمام محافل و مجامع و جوامع شیعى ترویج شود. اولش توسل به پروردگار و محو شدن در راه اراده‏ى پروردگار و بالاتر از همه چیز ، داشتن معرفت و محبت الهى است. (2)
لزوم انس و پیوند با امام زمان از راه دعا در این راه، لطف پروردگار و دعاى مستجاب ولى‏عصر ) عجل الله تعالى فرجه الشریف ( پشتیبان ماست و ما باید خود را با آن حضرت و با یادش هر چه بیشتر آشنا کنیم. امام زمان را فراموش نکنیم. مملکت ما، مملکت امام زمان است. انقلاب ما، انقلاب امام زمان است ؛ زیرا انقلاب اسلام است. یاد ولى الله اعظم را در دل‏هاى خودتان داشته باشید. دعاى » اللهم انا نرغب الیک فى دولة کریمة « را با همه‏ى دل و با نیاز کامل بخوانید. هم روحتان در انتظار مهدى باشد، هم نیروى جسمى‏تان در این راه حرکت بکند. (3)
پیوند عمیق با امام زمان (عج) ترجمان روح بسیج بسیجیان ، ارتباط خاصى با این نقطه‏ى اساسى عواطف دل‏هاى شیعیان و مسلمانان دارند... . بسیج به معنى حضور و آمادگى در همان نقطه‏اى است که اسلام و قرآن و امام زمان ( ارواحنا فداه) و این انقلاب مقدس به آن نیازمند است؛ لذا پیوند میان بسیجیان عزیز و حضرت ولى‏عصر( ارواحنا فداه ) - مهدى موعود عزیز - یک پیوند ناگسستنى و همیشگى است. (4)
عمل‏گرایى ، تعالى‏بخش آرمان‏گرایى در مهدویت هر چند اعتقاد به حضرت مهدى ( ارواحنا فداه) یک آرمان والاست و در آن هیچ شکى نیست؛ اما نباید مسأله را فقط به جنبه‏ى آرمانى آن ختم کرد - یعنى به عنوان یک آرزو در دل، یا حداکثر در زبان، یا به صورت جشن - نه ، این آرمانى است که باید به دنبال آن، عمل بیاید. (5)
آمادگى معنوى ، سرآمد ویژگى‏هاى منتظران هیچ کس نمى‏تواند بگوید که ظهور مهدى (عج)در آینده‏ى نزدیکى نیست . ما نمى‏دانیم . شاید در آینده‏ى نزدیکى بود . شاید در زمان حیات ما بود. شاید این توفیق ، براى مردم این نسل وجود داشت. مگر مى‏شود با آلودگى، با ضعف نفس و با اصلاح نکردن نفس ، با آن بزرگوار در دوران دولت حق و حکومت الهى او رابطه برقرار کرد؟ !
باید خود را آماده کنیم. هر کس باید احساس کند که وظیفه دارد خود را آماده کند. این آمادگى، معنوى و روحى است ، آمادگى ایمانى است. (6)
ارتباط قلبى با امام عصر (عج)، آماده کننده‏ى منتظران هر کس باید سعى کند یک رابطه‏ى شخصى میان خود و میان ولى الله الاعظم ( ارواحنا فداه)، به وجود آورد. همه باید میان قلب و روح خود و آن وجود مقدسى که مظهر اسماء و صفات الهى ، مظهر قدرت و علم الهى و وعاى کامل معرفت الله است، ارتباطى به وجود آورد؛ با توجه ، با توسل ، با سخن گفتن ، با اظهار ارادت کردن، خود را آماده نگه دارد.(7)
تحصیل آمادگى در زمان غیبت، عامل نزدیک شدن ظهور هر کس باید سرمایه‏ى عظیمى از امید و ایمان و نورانیت در خود ایجاد کند، تا شایسته‏ى این شود که از نزدیکان و خواص آن حضرت، از یاران آن بزرگوار، از همکاران او در حرکت عظیم جهانى‏اش قرار گیرد. اگر از نزدیکان او نشدیم، اگر از پیروان او نشدیم، آن وقت شقاوتى بالاتر از این نیست. پس، باید خودمان را آماده کنیم. این جاست که بعد تربیتى و سازندگى این فکر هم، خود را نشان مى‏دهد. کدام عامل مى‏تواند انسان را به این اندازه و با این قدرت بسازد ؟ ! (8)
مقاومت در شداید، از شروط تعجیل در فرج شاید در آن لحظه‏اى که آزادگان عزیز ما در اردوگاه‏هایى با نگهبانان غلاظ و شداد دشمن روبه‏رو بودند و ایستادگى مى‏کردند، بعضى از آن‏ها امیدى هم به آزادى خودشان نداشتند. شاید در میان آن‏ها کسانى هم بودند که خسته مى‏شدند و مى‏گفتند: تا کى ؟ اما سنت الهى این است که « فان مع العسر یسرا ، ان مع العسر یسرا» .(9)
اگر سختى‏ها را تحمل کردید، خداى متعال درهاى فرج را خواهد گشود.
اگر مجاهدت در راه خدا را بر جسم و نفس خودتان هموار کردید، خداى متعال روشنایى فرج را به شما نشان خواهد داد و درهاى فرج را به روى شما باز خواهد کرد : « و من یتق الله یجعل له مخرجا و یرزقه من حیث لا یحتسب ». (10) خداى متعال به برکت مجاهدت و به شرط ایستادگى ، بیرون از دایره‏ى محاسبه‏ى معمولى عقول بشرى ، درها را باز و راه‏ها را هموار مى‏کند. (11)
انتظار ظهور، انتظار گشایش رحمت الهى انسان‏ها باید به طور دایم در حال انتظار باشند؛ انتظار فرج الهى ، فتوح از طرف پروردگار ، گشایش ابواب رحمت و معرفت و سرازیر شدن چشمه‏هاى معرفت بر دل انسان است. (12)
انتظار فرج، انتظار معرفتى بى‏منتها یکى از عمومى‏ترین نمونه‏هاى انتظار فرج، این است که انسان در عالم معنویات، به هیچ چیز قانع نباشد. همه‏ى افراد بشر ممکن است در معرض لطف الهى قرار گیرند، و خداى متعال، سرچشمه‏ى معارف و هدایت خودش را به دل‏هاى آن‏ها باز کند و آن‏ها را به کسانى تبدیل نماید که به مقام معرفت حق رسیده‏اند. چنین مقامى، خیلى والاست. همین معرفت حق است که موجب مى‏شود انسان، منقطع الى الله شود :« هب لى کمال الانقطاع الیک» کمال منقطع شدن به پروردگار، یعنى بریدن از همه‏ى علایق و موانع مادى که انسان را احاطه کرده‏اند و نمى‏گذارند او در راه کمال حرکت کند و سیر الى الله، توجه به خدا، وصول به معرفت کامل و قرب کامل الى الله را مورد همت خود قرار دهد و براى آن به تلاش بپردازد، که تلاشى تمام نشدنى هم هست . بشر در حد انبیاء و اولیاء هم که مى‏رسد ، براى رسیدن به این حالت، به عبادت و تلاش مى‏پردازد - حد پیغمبر اکرم و ائمه ( علیهم‏السلام) - شب زنده‏دارى مى‏کند و توسلات و توجهات و تضرعاتش در آن سطح و در آن پایه انجام مى‏گیرد. وادى عجیبى است که مردان خدا و اولیاى حق، در آن وادى، خودى هستند و راه را مى‏شناسند. البته کسانى هم هستند که از دور، چیزهایى شنیده‏اند. امثال ما، بیگانه از این عوالم و معارف هستیم. ما مگر کلمات و الفاظى را از کسانى که اهل این معانى هستند، یک وقت بشنویم و چیزى از آن بفهمیم یا نفهمیم؛ اما این راه، جلو آحاد بشر ، باز است. آحاد بشر مى‏توانند این راه را بپیمایند و سلوک کنند. بالاترین انتظار فرج‏ها، این است. (13)
مختصات منتظر واقعى اگر ما سرباز امام زمانیم، باید خود را براى مبارزه با این‏ها آماده کنیم. منتظران امام زمان باید صالح باشند. بزرگ‏ترین وظیفه‏ى منتظران امام زمان این است که از لحاظ معنوى و اخلاقى و عملى و پیوندهاى دینى و اعتقادى و عاطفى با مؤمنین و همچنین براى پنجه درافکندن با زورگویان، خود را آماده کنند. کسانى که در دوران دفاع مقدس ، سر از پا نشناخته در صفوف دفاع مقدس شرکت مى‏کردند، منتظران حقیقى بودند. کسى که وقتى کشور اسلامى مورد تهدید دشمن است، آماده‏ى دفاع از ارزش‏ها و میهن اسلامى و پرچم برافراشته اسلام است، مى‏تواند ادعا کند که اگر امام زمان بیاید ، پشت سر آن حضرت در میدان‏هاى خطر قدم خواهد گذاشت . اما کسانى که در مقابل خطر ، انحراف و چرب و شیرین دنیا خود را مى‏بازند و زانوانشان سست مى‏شود؛ کسانى که براى مطامع شخصى خود حاضر نیستند حرکتى که مطامع آن‏ها را به خطر مى‏اندازد ، انجام دهند ؛ این‏ها چطور مى‏توانند منتظر امام زمان به حساب آیند ؟ کسى که در انتظار آن مصلح بزرگ است، باید در خود زمینه‏هاى صلاح را آماده سازد و کارى کند که بتواند براى تحقق صلاح بایستد .(14)
تلاش براى حفظ دین، عامل رضایت امام عصر (عج) در این زمانه‏ى وانفسا، براى حفظ دین خود چه کنیم که مورد تأیید امام زمان باشیم ؟
همین کارهایى که الان مى‏کنید، خوب است ؛ توجه به دین، به نماز ، به سیاست ، پایبندى به نظام، حضور در اجتماعات بزرگ و حضور در صحنه‏هاى نظام. (15)
لزوم استفاده از شیوه‏هاى هنرى در تعمیق ایمان به امام عصر (عج) برادران عزیز ! مسأله‏ى مهدویت مسأله‏اى مهم و اساسى است. اثبات مهدویت کار بسیار آسانى است. اثبات اصل مهدویت در یک محفل علمى با مخاطبانى که اهل علم و اهل تفکر و استدلال‏اند، جزو آسان‏ترین کارها است. در این هیچ تردیدى نیست.ایمان و اعتقاد مردم هم خوب است . منتها تعمیق این ایمانى که مردم به امام زمان ) ارواحنا فداه ( دارند، کار بسیار ظریفى است . باید در این قضیه با شیوه‏هاى هنرمندانه‏ى تبلیغى وارد شد. (16)
لزوم تعمیق اعتقاد به امام عصر (عج)در بین عموم خصوصا جوانان اگر شما بتوانید این عشق و محبت و سوز و گداز را که مردم ما به طور طبیعى نسبت به حضرت دارند، در سطح عموم مردم به خصوص جوانان با یک نگاه عالمانه و آگاهانه همراه کنید، برکات این کار لاتعد و لاتحصى خواهد شد.
نفس وجود این پشتوانه‏ى عظیم، هر انسانى را چنان مستحکم مى‏کند که مى‏تواند در همه‏ى میدان‏هاى دشوار وارد شود.(17)
اعتقاد به مهدویت، عامل تحولى عظیم در جامعه هنر بزرگ این است که بتواند این مقوله را با زبان هنرمندانه‏ى اثرگذار به ذهن مخاطبان جوان و دانا و آگاه منتقل کنید، تا این جزء وجودشان شود. آن وقت تحول عظیمى در زندگى انسان‏ها به وجود خواهد آمد. (18)
پى نوشت ها : 1- سخنرانى در دیدار با مسؤولان و کارگزاران نظام جمهورى اسلامى ، 23/5/70
2- در دیدار مهمانان کنفرانس جهانى اهل‏بیت در روز نیمه شعبان، 8/11/72
3- در مکتب جمعه ، ص 251، 29/3/60
4- همزمان با هفته بسیج و روز ولادت حضرت مهدى (عج)، 3/9/78
5- در دیدار اقشار مختلف مردم به مناسبت نیمه شعبان در مصلاى تهران، 30/7/81
6- در دیدار میهمانان کنفرانس جهانى اهل‏بیت، 8/11/72
7- همان
8- همان
9- انشراح (95) / 5و6
10- طلاق (65) 2 و 3
11- در دیدار ایثارگران ، در سالروز ورود آزادگان به میهن اسلامى ، 29/5/76
12- بیانات مقام معظم رهبرى به مناسبت نیمه شعبان، 6/10/75
13- بیانات مقام معظم رهبرى به مناسبت نیمه شعبان ، 6/10/75
14- در دیدار اقشار مختلف مردم به مناسبت نیمه شعبان در مصلاى تهران، 30/7/81
15- بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامى در جلسه پرسش و پاسخ دانشجویان دانشگاه شهید بهشتى ، 22/2/82
16- فصلنامه انتظار ، تابستان و پاییز 82، ش 8 و 9 ، ص 7
17- فصلنامه انتظار، تابستان و پاییز 82، ش 8 و 9، ص 7
18- فصلنامه انتظار، تابستان و پاییز 82، ش 8 و 9 ، ص 7

وظایف منتظران ظهور (2)

ات مقام معظم رهبری :

بزرگداشت یاد و نام حضرت مهدى (عج)

لزوم تعمیق مباحث مهدویت مسأله‏ى ولادت حضرت مهدى (عجل الله تعالى فرجه الشریف)، از این جهت هم حایز اهمیت است که مسأله‏ى انتظار و دوران موعود را که در مذهب ما، بلکه در دین مقدس اسلام ترسیم شده است - دوران موعود آخرالزمان، دوران مهدویت - ما به یاد بیاوریم، روى آن تکیه کنیم و بر روى آن مطالعه و دقت و بحث‏هاى مفیدى انجام گیرد. (1)
عید ولادت امام عصر (عج) ، عید آینده‏ساز تفاوت عید ولادت حضرت بقیت الله با بقیه‏ى اعیاد اسلامى این است که اعیاد بزرگ ، همه از گذشته حکایت مى‏کنند؛ اما عید ولادت حضرت بقیت الله به آینده نوید مى‏دهد. براى همین است که دل‏هاى مؤمنین ، به این روز بزرگ و این ولادت عظیم وابسته است. (2)
تعظیم و بزرگداشت روز ولادت امام عصر (عج) روز ولادت مهدى موعود (ارواحنا لتراب مقدمه الفداء ) ، حقیقتا روز عید همه‏ى انسان‏هاى پاک و آزاده‏ى عالم است. فقط کسانى در این روز ممکن است احساس شادى و خرسندى نکنند که یا جزو پایه‏هاى ظلم ، یا جزو پیروان طواغیت و ستمگران عالم باشند، و الا کدام انسان آزاده‏اى است که از گسترش عدالت، از برافراشته شدن پرچم دادگرى و رفع ظلم در سراسر جهان خرسند نشود و آن را آرزو نکند ؟ (3)
نیمه‏ى شعبان، روز امید به آینده‏اى تابناک روز نیمه‏ى شعبان روز امید و ایمان به آینده، روز مجاهدان پاک‏باز و صادق و روز نگاه به آینده‏اى روشن و تلاش براى آن است.( 4)
لزوم درس‏آموزى از نیمه‏ى شعبان این میلاد و این یاد بزرگ باید به ما درس بدهد. احساسات بسیار خوب است؛ عواطف ، پشتوانه‏ى بسیارى از اعمال نیکوى انسان‏هاست ؛ ایمان و عقیده‏ى قلبى به وجود این منجى عظیم عالم، شفابخش بسیارى از بیمارى‏ها و دردهاى معنوى و روحى و اجتماعى است؛ ولى فراتر از همه‏ى این‏ها، ما باید از این یاد، از این خاطره و از این حادثه‏ى عظیم درس بگیریم. (5)
اهمیت نیمه‏ى شعبان یکى از مهم‏ترین روزهاى سال ، روز نیمه‏ى شعبان است که هم مصادف با ولادت ذى‏وجود و مسعود حضرت بقیت الله ( ارواحنا فداه) شده است و هم شب و روز نیمه‏ى شعبان - با قطع نظر از ولادت این بزرگوار در این شب و روز - از لیالى و ایام متبرکند. شب نیمه شعبان، شب بسیار متبرکى است ؛ تالى تلو لیالى قدر و وقت توجه و تذکر و توسل به ذیل عنایات بارى تعالى و طلب و درخواست است. اعمال و ادعیه‏اى هم دارد که اگر موفق شده‏اید و آن‏ها را انجام داده‏اید، ان‏شاءالله مشمول قبول پروردگار باشد. اگر کسانى هم غفلت کردند و توجه نداشتند، به یاد نگهدارند که همه‏ى سال ، شب نیمه‏ى شعبان را مغتنم بشمارند. (6)
پى نوشت ها : 1- در دیدار اقشار مختلف مردم به مناسبت میلاد حضرت مهدى (عج) ، 25/9/76
2- شمیم ولایت، ص 7، در اجتماع بزرگ مردم اصفهان، 8/8/80
3- همزمان با هفته بسیج و روز ولادت حضرت مهدى (عج) ، 3/9/78
4- شمیم ولایت ، ص 89، در اجتماع بزرگ مردم نجف‏آباد ، 10/8/80
5- در سالروز میلاد خجسته امام زمان (عج) ، 22/8/79
6- در دیدار اقشار مختلف مردم به مناسبت میلاد حضرت مهدى (عج) ، 25/9/76

وظایف منتظران ظهور (1)

وظایف منتظران ظهور (1)







بیانات مقام معظم رهبری :

شناخت حجت خدا و معرفت به آن حضرت

امام زمان (عج) ، مظهر عدل خداوند مظهر عدل پروردگار ، امام زمان (عج) است و مى‏دانیم که بزرگ‏ترین خصوصیت امام زمان (علیه الصلاه و السلام)- که در دعاها و زیارات و روایات آمده است - عدالت مى‏باشد : » یملأ الله به الارض قسطا و عدلا« . (1)
انتظار، مقدمه‏ى معرفت امام عصر (عج) امروز، روز امام زمان و مهدى موعود محبوب این امت است. اولا، روز جمعه است. ثانیا، شب ولادت باسعادت این منجى بشریت است و ما مردمى که در راه نزدیک شدن آرمان امام زمان سالیانى به انتظار و اشتیاق و روزگارى به مبارزه و مقاومت گذرانیده‏ایم، به جاست که از این موقعیت براى آشنا شدن با اهداف امام زمان اندکى استفاده کنیم. (2)
توجه قلبى به امام عصر (عج) ، لطفى از سوى پروردگار براى ملت ما، ماجراى حضرت ولى‏عصر (ارواحنا له الفداء ) یک ماجراى بدیهى و ضرورى است. حقیقتا یاد آن بزرگوار در دل‏هاى مردم ما هست و مردم، حالت انتظار آن امام همام و توسل و توجه به او را به معناى حقیقى کلمه، در دل و وجود خود دارند. این هم یکى از الطاف خداوند بر ملت ماست که در دوران انقلاب، آن بزرگوار در فضاى ذهنى و معنوى جامعه حضور دارد و جوانان با او قلبا ارتباط دارند. (3)
لزوم توجه و تدبر در ادعیه فقط خواندن دعاى ندبه کافى نیست؛ درس گرفتن و فهمیدن آن لازم است. (4)
لزوم توجه قلبى به امام عصر (عج) در این روز جمعه‏ى با برکت، اولین جمعه‏ى ربیع المولود، ماهى که متعلق به پیامبر خداست، [توجه به] این [نکته لازم] است که ما همیشه مخصوصا در روزهاى جمعه، توسل و توجه‏مان را به ولى‏عصر ) صلوات الله علیه ( فراموش نکنیم.(5)
حقیقت معرفت امام عصر (عج) خارج از بیان و فهم ما درباره‏ى برکات این میلاد معظم و حقایقى که در باب وجود اقدس ولى‏عصر ( ارواحنا لتراب مقدمه الفداء) هست، من قادر نیستم سخن تازه‏اى بگویم. درک مراتب معنوى و حقایق الهى در باب این قطب اعظم عالم امکان و خلیفه‏ى خدا و مظهر صفات و اسماى الهى ، در حد زبان و بیان و قلب و فهمى همچون من قاصر نیست. خود آن‏ها باید درباره‏ى امام زمان سخن بگویند ؛ همچنان که خود آن‏ها باید درباره‏ى على بن ابى‏طالب (علیه‏السلام) و بقیه‏ى اولیاء و اصفیاى دین سخن بگویند. (6)
تلاش براى معرفت به مظهر فضل خداوند وجود مقدس امام زمان، مصداق وعده‏ى الهى است. همین قدر مى‏دانیم که این بازمانده‏ى خاندان وحى و رسالت، علم سرافراز خدا در زمین است. » السلام علیک ایها العلم المنصوب و العلم المصبوب و الغوث و الرحمة الواسعة وعدا غیر مکذوب « . او وعده‏ى الهى و مصداق لطف خدا بر انسانیت و بشریت است. او مستوره و نمونه‏اى از اولیاء و انبیاء و برجسته‏ترین بندگان خداست . او نمایشگر مبلغ فضل الهى بر بنى‏آدم است. این‏ها چیزهایى است که خود آنان بیان فرمودند. اگر ما بتوانیم در حد فهم قاصر و ناقص خودمان، رشحاتى از این گفته‏ها را درک کنیم و بفهمیم، خیلى برد کرده‏ایم. (7)
انس با امام عصر (عج)عامل جلب توجهات مهدوى خداى متعال توفیق دهد که ما سربازان آن بزرگوار، متوسل و متذکر آن بزرگوار باشیم و انس و رابطه‏ى قلبى و روحى با آن بزرگوار برقرار کنیم. اگر شما از این طرف انس داشتید، از آن طرف هم جلب توجه، جلب تذکر و جلب لطف و محبت خواهد شد .(8)
رابطه‏ى قلبى با امام عصر (عج) عامل حفظ نعمت‏ها با توجه ، تضرع ، نافله ، گفتگوى نیمه شب با خدا و توسل به حضرت ولى‏عصر )ارواحنا فداه ( - که سید و سالار بزرگ ما اوست - این نعمت را حفظ کنید. همه‏ى چیزها به او برمى‏گردد. (9)
اختلاف شیعیان، عامل تألم قلبى امام عصر (عج) به برادران شیعه عرض مى‏کنم که جنگ میان آحاد شیعه، دل مقدس حضرت بقیت الله ) ارواحنا فداه ( را به درد مى‏آورد و هیچ یک از آحاد شیعه اعم از حزب وحدت و غیر آن و مردم غیرحزبى ، مطلقا و به هیچ بهانه حق ندارند با یکدیگر جنگ کنند. (10)
پى نوشت ها : 1- در خجسته سالروز ولادت امام زمان (عج) ، 22/12/68
2- در مکتب جمعه، ص 199، 6/4/59
3- بیانات مقام معظم رهبرى به مناسبت نیمه شعبان، 6/10/75
4- در مکتب جمعه، ص 200، 6/4/59
5- در مکتب جمعه ، ص 55، 19/10/59
6- سخنرانى در دیدار با اقشار مختلف مردم و میهمانان داخلى و خارجى شرکت کننده در سمینار » تبیین حکم تاریخى حضرت امام خمینى (ره) « ، در سالروز میلاد امام عصر (عج) ، 11/12/69
7- سخنرانى در دیدار با اقشار مختلف مردم و میهمانان داخلى و خارجى شرکت کننده در سمینار » تبیین حکم تاریخى حضرت امام خمینى )ره( « ، در سالروز میلاد امام عصر (عج) ، 11/12/69
8- در دیدار اقشار مختلف مردم به مناسبت میلاد حضرت مهدى (عج) ، 25/9/76
9- در دیدار با فرماندهان و مسؤولان سپاه پاسداران انقلاب اسلامى ، 29/6/74
10- پیام رهبر انقلاب به مردم افغانستان، جمهورى اسلامى 13/4/74

ماه خدا

حلول ماه مبارک رمضان ماه خدا،ماه نیایش و خداشناسی  را به ساحت مقدس و نورانی حضرت حجت بن الحسن روحی و ارواحنا فداه و به تمامی مسلمین جهان تبریک عرض می نمائیم

ماه مبارک رمضان

*******************

رمضان با آیات مهدوی قرآن کریم

علامه محمد باقر مجلسی پدیدآورنده کتاب ارزشمند بحارالانوار در مجموعه چند جلدی خود به ۷۰ آیه در این باب استناد کرده است.
 
امروزه از القاب معروف حضرت مهدی (عج) کلمه بقیة الله است که در بسیاری از ادعیه ها آن حضرت بدین نام شناخته شده اند که در حقیقت این لقب برگرفته از نص صریح قرآن کریم است.

خداوند در آیه ۸۶ سوره هود می فرماید:

بَقِیَّةُ اللّهِ خَیْرٌ لَّکُمْ إِن کُنتُم مُّؤْمِنِینَ
اگر مؤمن باشید باقیمانده خدا براى شما بهتر است.

آنچه بسیاری از مفسران در تفسیر این آیه از قران کریم بیان کرده اند مبین شخصیت بزرگوار امام زمان حضرت مهدی(عج) است چراکه طبق روایات متعدد هنگامی که ... ادامه مطلب ...

ظهور حضرت مهدی (ع) آغاز تاریخ


 

بیانات مقام معظم رهبری :
ظهور امام ، مبدأ حقیقى تاریخ بشرى
اصل کتاب زندگى بشر بعد از این است؛ مربوط به آن وقتى است که حضرت ولى‏عصر(ارواحنا فداه ) تشریف بیاورند ؛ آن جا زندگى انسان تازه شروع مى‏شود؛ مبدأ تاریخ حقیقى بشر از آن جا به بعد است که در صراط مستقیم الهى قرار مى‏گیرد و راه مى‏افتد، و به آن جایى مى‏رود که باید برسد.(1)

دوران ظهور ، دوران کمال مادیت و معنویت
 

این ، انتظار دنیاى برتر براى معنویات و مادیات بشر است. در دوران امام زمان، مادیات انسان‏ها هم از امروز بهتر خواهد شد، و فقط معنویات نیست. خداى متعال ، بشر را داراى جنبه‏ى ماده و معنا آفریده است، و کمال او هم در هر دو جنبه است. حکومت کامله و عادله‏ى الهى هم متکفل هر دو جنبه است.(2)

ظهور حضرت مهدی (ع) آغاز تاریخ
 

دوره‏ى ظهور امام زمان(عج) ، عصر تجدید حیات بشریت
 

دوره‏ى ولى‏عصر (ارواحنا فداه ) ، دوره‏ى آغاز زندگى بشر است؛ دوره‏ى پایان زندگى بشر نیست. از آن جا حیات حقیقى انسان و سعادت حقیقى این خانواده‏ى عظیم بشرى تازه شروع خواهد شد و استفاده از برکات این کره‏ى خاکى و استعدادها و انرژى‏هاى نهفته در این فضا، براى انسان - بدون ضرر، بدون خسارت ، بدون نابودى و ضایع کردن - ممکن خواهد شد. (3)
من بارها این را گفته‏ام ، بعضى خیال مى‏کنند حضرت که آمدند آخر دنیا است. نه، تازه شروع دنیا و شروع تاریخ بشریت آن وقت است. این مدتى که از عمر بشریت گذشته، چند هزار سالى است که بشر در این سنگلاخ‏ها و در این بیابان‏ها و کویرهاى وحشتناک همین طور سینه‏خیز و با زحمت رفته تا خودش را به جاده‏ى اتوبان وسیع عریض آسفالته برساند، واز آنجا زندگى تاریخى خود را تازه شروع کند، آن جاده را حضرت افتتاح مى‏کنند. حرکت تاریخى انسان آن وقت است. آن وقت است که استعدادهاى انسان ظهور خواهد کرد.(4)
پى نوشت ها :
1- در دیدار اعضاء بزرگداشت سال امام على (علیه‏السلام) ، 18/8/79
2- بیانات مقام معظم رهبرى به مناسبت نیمه شعبان ، 6/10/75
3- در سالروز عید سعید غدیر خم ، 24/12/79
4- فصلنامه انتظار ، تابستان و پاییز 82 ، ش 8 و 9، ص 9 و 10