اللهم اجعلنی فیه من المستغفرین و اجعلنی فیه من عبادک الصالحین القانتین, و اجعلنی فیه من اولیائک المقربین
برأفتک یا ارحم الراحمین
......................................................................................بار الها
در این روز مرا از جمله استغفار کنندگان حقیقی قرار ده
مرا در زمره بندگان خداترس و صالح خویش به شمار آور
و مرا در این روز از هم نشینان خاص خود قرار ده
به حق دوستی و شفقتت
ای مهربان ترین مهربانان
......................................................................................
بازگشت از راه خطا و گناه را شرایطی شمارش کرده اند
کسانی در لقلقه لسان پشیمانند
کسانی در کردار خویش نشانی از بازگشت, عیان می دارند
و کسانی در قلب و عمل و زبان و تدارک پیشین نا زیبای خود, قصد بازگشت دارند.
و
توبه و استغفار حقیقی ناظر بر ندامت است و عزم بر عدم بازگشت و جبران حقوق
ضایع شده مردم و اتیان حقوق از دست رفته خدایی ,و آنگاه طلب بخشش خدایی,
به
استغفر الله ربی و اتوب الیه
اما مگر خدای مهربان را ترس و واهمه است, که خداترسی ارزش.
خداترسی را به حریم داری و حاضر و ناظر دانستن او بیان نموده اند
و آنکس که صاحب قدرت و شوکت را حاضر و ناظر بر خود بیند, آیا هر قدمی برمی دارد؟
وعمل پاک و زیبا ,بندگان خاص را شاید
و آرزوی عاشقان پاکی ونور, شمارش در زمره صالحان است و بس.
وخوشا به حال هم صحبتان و هم نشینان حضرت دوست
آنانکه او ایشان را برای دوستی خویش برگزیده است
و ایشان نیز او را تنها چاره, بیچارگی خویش
و این همه نشاید, مگر به لطف و رأفت آن
یگانه بی رقیب
امام جواد علیه السلام فرمودند:
«افضل اعمال شیعتنا انتظار الفرج»
برترین اعمال شیعیان ما انتظار فرج است.
امام جواد علیه السلام می فرماید: قائم ما همان مهدی(عج) است. او کسی است که در زمان غیبتش، واجب است انتظار کشیده شود و هنگامیکه ظهور کرد، اطاعتش کنند. او سومین فرزند از فرزندان من است. قسم به آن خدایی که محمد(ص) را به نبوت مبعوث گردانید و ما را به امامت انتخاب نمود، اگر از عمر دنیا فقط یک روز باقی مانده باشد، خداوند آن روز را چنان طولانی گرداند تا اینکه قائم ما در آن روز خارج شده و ظهور نماید. پس با ظهورش جهان را از عدل و داد پر کند، چنانکه از ظلم و ستم پر شده است.
منبع: کمالدین ج2 باب 36 ح 1
اللهم قونی فیه علی اقامة امرک و اذقنی فیه حلاوة ذکرک واوزعنی فیه لاداءشکرک بکرمک, واحفظنی فیه بحفظک و سترک یا ابصر الناظرین
......................................................................................
پروردگارادر این روز مرا قدرتی شایسته در برپایی اوامرت عطا فرما
کام مرا به یاد خویش شیرین نما
به کرم خود مرا توان شکر گزاری نعمتهایت ارزانی ده
و مرا به حق مقام یاری و پوشانندگی ات از شر گناه و زشتی ها حفظ فرما
ای بیناترین نظاره گران
...............................................................................
به پا داشتن حق خدایی, کمال بشر خدا محوراست.و تلاش در این مسیر جهاد.
یاران خدا, هماره در کنف حمایت اویند.
خدایی باش , تا خدا برای تو باشد.
تن رنجور از زخم گناه, کی توان یاری امر خدایی دارد.
و خدمت آستان جانان را , عنایتی مضاعف لازم است.
و این به جز یاری او ثمر نخواهد داد.
و چه شیرین است شهد نام و یاد محبوب.
و خوش می چشند این شکر جان فزا را ,
آنانکه هماره با خالق خویش در تب و تاب عشقبازیند.
و چه تلخ و زجر آور است طعم طعام بی چاشنی عشق.
و صد شکر و سپاس برای آنکه قدر نعمت و قدرت هضم نقمت را بدست آورده.
ومن ضعیف و بی قدرت را حمایت تو لازم است, تا پای گریختن از تیره روزی در رکاب کشم.
و تو همه هر آنچه که زیباست را یک جا داریمعبود بی همتای من.
اللهم ارزقنی فیه الذهن و التنبیه و باعدنی فیه من السفاهة والتمویه و اجعل لی نصیبا من کل خیر تنزل فیه, بجودک یا اجود الاجودین
..............................................................................
معبودادر این روز مرا فهم و هشیاری روزی نما
و از حیرانی و نادانی, دورم گردان
ای خدای من
مرا از هر خیری که در این روز فرود می آوری, نصیبی قرار ده
به تمنای بخششت, ای بخشنده ترین بخشندگان
..............................................................................
کلید رهایی از حیرانی ها را در فهم و هشیاری ها قرار داده اند. هشیاری و آگاهی از خطرها, فهم دردها و طلب درمان ها.
درد همان بس که غافلیم . غفلت همانا که راه, از چاه ندانسته ,گام برداریم.
حیران نمانیم.چه آنکه حیرانی قدم در چاه نهادن است و گمراهی ثمره آن.
کمال بشر همانا معرفت و شناخت درست است. و شناخت را ,راهی جز درست و زیبا دیدن نمی باشد.
درست ببینیم , که صحیح انتخاب نماییم.
و صحیح انتخاب کنیم , که رستگار شویم.
و تمامی اینها در پرتو بخشش , برترین بخشایندگان است.
که فهم و هشیاری و دوری از نادانی و حیرانی توقعی است به جا, از جانشینی پاک از برای پروردگار, بر کره خاکی.